psycommunity | Дата: Понеділок, 24.03.2014, 11:55 | Повідомлення # 1 |
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 41
Статус: Offline
| "Що би робило твоє добро, якби не було зла?" - сакраментальне запитання Булгаківського Воланда стосується, напевне, усіх незручних аспектів людського існування, усіх тих моментів, де потрібно робити етичний вибір та загалом демонструвати щоразу власну зрілу дорослу поведінку . А це, погодьтеся, непросто. Жити "на вістрі", на перетині подібних екзистенцій не кожному до смаку . Адже це - немала внутрішня душевна робота. Слово, та й саме явище конфлікту не подобається педагогам та адміністративним працівникам , а ще - батькам , а ще - звичайним пересічним громадянам, свідомим чи не дуже . Бо ж коли до нас приходять гості, ми ведемо їх до вітальні, чи світлиці , а зовсім не починаємо з рекреацій чи заднього двору, де у нас давно лежить купа нерозчищеного мотлоху . Але давайте мислити даностями, чи, як кажуть філософи, феноменами. Явище конфлікту є, і годі лукавити, що у "нас у Совєтському Союзі такого не водиться" . Відхрещуватися і плювати через ліве плече. Дякувати Богу, що той конфлікт таки є, як температура у хворого, як білі кров’яні тільця у формулі крові, як дитяча істерика «я сам!» , з якої колись виросте справжня особистість з її самостійністю, як славнозвісні низи, що вже не хочуть, та верхи, що вже не можуть , через суперечку яких з усіляких там мануфактур виростають капіталізми. Конфлікт сигналізує нам не тільки про поламки у системі, він є тим процесом, який ці поламки разом і усуває. Тож замість тональності «виховані пані та панянки не вживають поганих слів» давайте спробуємо застосувати до вжитку явище конфлікту у його позитивному, творчому аспекті . В освітньому середовищі предосить протиріч, які апріорі не можуть не бути конфліктогенними. Якраз про них і хотілося би повести мову цій темі. Отже - 1. конфліктогени в освіті, 2. їх позитивне тлумачення та 3. продуктивні виходи з конфіктів (із досвіду роботи). Запрошую до обговорення.
|
|
| |
OksanaSenenko | Дата: Понеділок, 24.03.2014, 22:20 | Повідомлення # 2 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 2
Статус: Offline
| На жаль, яким би не був дружнім педагогічний колектив, конфліктів йому не минути. Звичайно, конфлікти у педагогічних колективах є міжособистісними. Вони пов'язаніз порушенням спілкування, взаємозв'язків у процесі спільної педагогічної діяльності, недотриманням правил, норм професійної етики. Можуть стосуватися вони й особистісної сфери. Найпоширенішими є фахові конфлікти. Вони виникають як реакція на порушенняділових відносин, перешкоди на шляху до мети в професійно-педагогічній діяльності і здебільшого є наслідком некомпетентності вчителя, нерозуміння мети діяльності, безініціативності в роботі та ін.Тому саме в такій ситуації необхідно задуматись над причинами такого конфлікту та переглянути своє відношення до ситуації, яка склалася. Саме тут конфлікт є сигналом для роботи над собою. Поширеними також є конфлікти сподівань (очікувань). Їх породжує невідповідністьміж поведінкою педагога і нормами відносин у педколективі (нетактовність стосовно колег і учнів, порушення норм професійної етики, невиконання вимог колективу), тобто вони виникають через порушення взаємозв'язків “рольового” характеру.На мою думку, в цій ситуації найважче подолати конфлікт, а найчастіше він веде до відсутності контакту взагалі, або його відсутності на емоційному рівні. Досить часто у вчительських колективах зустрічаються конфлікти особистісної несумісності. Такі конфлікти єпородженням нестриманості, завищеної самооцінки, зарозумілості, емоційної нестійкості, надмірної вразливості педагогів. В такій ситуації важливо навчитись держати дистанцію та підтримувати ділові стосунки.
|
|
| |
Хижняк | Дата: Вівторок, 25.03.2014, 19:40 | Повідомлення # 3 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Статус: Offline
| З особистого досвіду зустрічалася з такими конфліктогенами як неввічливе ставлення, категоричність у судженнях, нав язуваня "так буде краще","не парься", "зачем оно тебе", "перебивание и неуважение" ...інколи такі прояви вибивають "землю з-під ніг" і потрібно деякий час, щоб повернутися в гармонійний стан, але з часом стаєш мужньою, впевненою, здатною до аналітичних міркувань, щодо актуальності, причин конфлікту; більш чутливою та саморганізованою. Особисто для мене конфлікт - стимул до самопізнання, особистого розвитку, це боротьба "точок зору" світогляду і здатність вміння "знявши корону" приймати їх, тлумачити з іншої сторони..
|
|
| |
lichek | Дата: Четвер, 07.04.2016, 13:00 | Повідомлення # 4 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Статус: Offline
| Не можна перебувати в конфліктній ситуації так як це негативно впливає на емоційний стан дітей.
|
|
| |
ggvovk | Дата: Неділя, 26.05.2019, 16:31 | Повідомлення # 5 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 2
Статус: Offline
| Шкільний конфлікт-явище багатопланове і неминуче.Кожна конфліктна ситуація унікальна: вона має свої передумови, явні і неявні, своїх учасників і індивідуальні способи вирішення.В освітньому середовищі існує кілька основних суб'єктів: вчитель, учень,батьки учня і представник адміністрації.Вони можуть виступати учасниками конфліктної ситуації. Конфліктні ситуації неминучі, вони носять як позитивний, так і негативний характер.В кожному випадку можливий конструктивний і деструктивний способи вирішення конфлікту.
|
|
| |