Вітаю Вас, Гість
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 2
  • 1
  • 2
  • »
Форум » Test category » Test forum » коли диплом – лише початок (ВУЗи готують академістів, але не практиків)
коли диплом – лише початок
psycommunityДата: Четвер, 25.02.2016, 21:54 | Повідомлення # 1
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 41
Репутація: 0
Статус: Offline
Повідомлення psychologist » 27.12.2015 23:23:53
Є дуже стійка ілюзія щодо того,що психологічна освіта дозволяє розібратися в собі і вирішити якісь проблеми.
Це абсолютно не так. Адже випускається зі стін університету зовсім не фахівець по роботі з людьми та їхніми проблемами. Цей факт пояснюється двома обставинами.
Перша. У психології існує серйозний розрив між академічною (науковою) і практичною психологією. "Академісти" проводять дослідження, пишуть наукові статті, отримують наукові ступені і, в більшості своїй, викладають у вузах. Практики ж діляться
на дві категорії – ті, що проводять тренінги, та ті, що консультують. Зовсім не гарантовано, що той, хто відмінно проводить різного роду тренінги, є одночасно і хорошим консультантом. Частіше ці дві категорії співіснують, перетинаючись. У вузах викладає лише нечисленна кількість і з першої, і з другої категорій.
Академічні психологи можуть прекрасно розбиратися у своїй науковій проблематиці, але бути абсолютно безпорадними як у вирішенні своїх проблем, так і в допомозі іншим людям. Чому?
Хоча б тому, що психолог-науковець орієнтований не на вирішення проблеми клієнта, а на вивчення властивостей людської психіки.
Так ось. Навчальні програми зпідготовки психологів […] орієнтовані на підготовку саме вчених-психологів, а не практиків.І виходить зрештою на простори[…] легіон психологів, що знають величезний пласт теоретичної літератури, з дикою кашею в голові і з мінімальним уявленням про те, ЯК працювати з клієнтом. Вони добре знають, ЩО потрібно зробити, але при цьому не знають або не вміють, як це робити.
Друга обставина. Знання про своюпроблему ніяк не допомагає її вирішити. Ось знає людина, що вона не пунктуальна або що вона переїдає. Це якось принципово змінює ситуацію? Вона може навіть знати, що її переїдання пов'язане з тривогою, яку вона відчуває, коли думає про майбутнє. І продовжує тривожитися і їсти. Знання створює ілюзію контролю і трохи заспокоює, збиває мотивацію на зміни. Тому так важко буває працюватиз психологами або зі студентами: "ми це все вже знаємо ...".
Для того, щоб вирішити проблему,потрібно вставати і йти до психолога, проходити особисту терапію. Але цього - не відбувається. Вуз не може забезпечити особисту терапію для всіх студентів, вона - особиста справа. І деякі з учнів за власною ініціативою отримують важливий клієнтський досвід. Але клієнтського досвіду - мало, потрібен досвід і терапевта. А його можна отримати, навчаючись на спеціальних, позавузівських
навчальних курсах, організованих приватними центрами психотерапії або державними, але факультативно, у якості додаткової освіти. І знову-таки - туди йдуть вчитися одиниці з початківців-психологів.Однак якщо студент навчавсядобре, то він має непогану базу для початку реального навчання на психолога.
Винятки, звичайно ж, є. Але вони все ж винятки. (за Іллєю Латиповим)
Проблема, описана вище, носить загальний характер та підтверджується думкою багатьох вітчизняних фахівців.
Чи можливо їй зарадити та підготувати для потреб освіти справді фахового практичного психолога? Нас цікавлять як думки спеціалістів, так і позиція користувачів психологічних послуг.
 
vivienДата: П`ятниця, 26.02.2016, 08:37 | Повідомлення # 2
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
Підготовка психолога в Україні відрізняється від підготовки таких фахівців у країнах заходу чи Америки. Здається, поліпшення тут слід очікувати від запровадження механізмів врегувлювання вимог до такої підготовки на державному рівні, а не залишати її справою сумління самого психолога
 
psycommunityДата: П`ятниця, 26.02.2016, 08:42 | Повідомлення # 3
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 41
Репутація: 0
Статус: Offline
Згідні з Вами, особливо враховуючи, що такий досвід є у найближчих до нас країнах-сусідах - Росії, Білорусії, Польщі. І разом з тим питання також у тому, хто саме візьме на себе виконання цього завдання? Міністерство освіти? Комітет Верховної ради? Національна Академія педнаук? Товариства чи асоціації психологів, яких у нас утворилося немало?
 
Психолог3239Дата: Понеділок, 04.04.2016, 14:12 | Повідомлення # 4
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
Можу сказати лише одне - теорія і практика завжди два різних напрямки, яких поєднує лише досвід. Навчання для нас є фундаментом, а "будувати палац" потрібно своїми руками, звертаючись за допомогою, підтримкою та ресурсами до колег!!!  smile smile smile
 
NatasДата: Вівторок, 05.04.2016, 09:47 | Повідомлення # 5
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
Цікава стаття. Я теж вважаю що професіоналів ВУЗ не випускає. Потрібна практика
 
tonzДата: Вівторок, 05.04.2016, 10:28 | Повідомлення # 6
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
Для мене освіта дала дуже мало в порівнянні з практикою, досвідом. smile
 
KETДата: Вівторок, 05.04.2016, 13:33 | Повідомлення # 7
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
Я теж вважаю, що ця проблема має вирішуватися на державному рівні. Але дуже багато залежить і від керівництва ВУЗів України, як Вони впроваджують інноваційні методи навчання, а також і від самого студента, його наполегливості, інтересів, прагнень до самоосвіти
 
kib22Дата: Вівторок, 05.04.2016, 14:10 | Повідомлення # 8
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
Я не согласна. ВУЗ выпускает студентов для школ. Школьный психолог - это не только консультации.У нас расписана каждая минута нашего времени (согласно нормативным документам). Даже виды работы нам диктует министерство. На уровне ЦППСР Черкасс постоянно проводятся тренинги по навыкам консультирования. Их посещают все желающие психологи школ города. Так что при желании, можно всему научиться
 
SonechkoДата: Вівторок, 05.04.2016, 14:18 | Повідомлення # 9
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
Особисто моя думка теж збігається з деякими респондентами вище.Я вважаю, що потрібно у вузах надавати студентам більше практичних вмінь та навичок
 
YulkaДата: Вівторок, 05.04.2016, 14:53 | Повідомлення # 10
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
ВУЗ випускає кваліфікованого спеціаліста для роботит в закладах освіти. Робота шкільного психолога передбачає 6 напрямків роботи. Звичайно, ефективність роботи буде залежати від досвіду і прагнення удосконалити свого знання. Кількість та якість навчально-методичних заходів в міському ЦППСР цілком задовольнгяє
 проблеми шкільних психологів у покращенні своєї професійності
 
natalykoval1983Дата: Вівторок, 05.04.2016, 19:49 | Повідомлення # 11
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
Погоджуюся з думкою, що студенти мають отримувати більше практичних вмінь і навичок у вузах. Крім того, години особистої терапії для студента-психолога теж мають бути передбачені навчальною програмою вузу.
 
LUSIДата: Вівторок, 05.04.2016, 21:47 | Повідомлення # 12
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
Підтримую думку, що студенти отримують недостатньо практики у вузах, бо маючи великий багаж знань потрібен досвід в роботі, щоб застосувати все те, що засвоював протягом навчання в університеті. Адже для ефективної роботи потрібно поєднання теорії і практики.
 
larisasavДата: Вівторок, 05.04.2016, 22:46 | Повідомлення # 13
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
Випускники ВНЗ виходять не лише "з дикою кашею в голові", а й з багажем професійних знань. А для того , щоб стати майстром своєї справи, як і в будь-якій професії , потрібен досвід і самоосвіта. І в цьому сенсі випускники-психологи мало чим відрізняються , на мою думку, від випускників з інших спеціальностей. що стосується вирішення особистих проблем, дійсно, одного лише знання малувато: як мінімум ще треба бажанняїх вирвшити.
 
kykysaДата: Середа, 06.04.2016, 08:47 | Повідомлення # 14
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
Особисто я теж вважаю, що теорія це одне, а практика-зовсім інше. Обов'язково мають бути практичні уміння та навички, певний досвід, щоб вирішувати проблемні ситуації .
 
lena79Дата: Середа, 06.04.2016, 09:04 | Повідомлення # 15
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
Для того, щоб стати професіоналом марно чекати змін у державі та думати , що отримавши диплом  це вже 100% готовий психолог. Потрібно самостійно, та за допомогою інших  професійних об’єднань (курсів, додаткової освіти) пройти свій шлях. Працювати, працювати, працювати....
 
Форум » Test category » Test forum » коли диплом – лише початок (ВУЗи готують академістів, але не практиків)
  • Сторінка 1 з 2
  • 1
  • 2
  • »
Пошук: