Вітаю Вас, Гість
Головна » Архів матеріалів
« 1 2 3 4 »

19 квітня у місті Умань на семінарі «Навички кризового консультування та розвиток психосоціальної стійкості до стресу у дітей» працювала 31 особа з числа працівників психологічної служби міста Умані та ближніх регіонів. Тренер – Артеменко Тетяна. Приймаюча сторона – відділ освіти Уманської міської ради, методист з психологічної служби – Алєксєєнко Юлія. Фотозвіт тут: http://psycenter.at.ua/photo/treningi/trening_19_04_16/22

Ще інформація: https://www.facebook.com/groups/817697061673636/permalink/861324033977605/

Консультування у методі позитум за п'ятиступінчатою моделлю: крок третій та встановлення професійного контракту. Фрагмент роботи тренінгової групи, Умань, 19 квітня 2016 р. Семінар «Навички кризового консультування та розвиток психосоціальної стійкості до стресу у дітей». https://yout ... Читати далі »

Переглядів: 437 | Додав: psycommunity | Дата: 19.04.2016 | Коментарі (0)

Продовжуємо опановувати тему «Навички кризового консультування та розвиток психосоціальної стійкості до стресу у дітей», що є частиною проекту ЮНІСЕФ-НаУКМА «Комплексна психосоціальна підтримка дітей, підлітків та сімей, що постраждали внаслідок військового конфлікту в Україні». Так, під час курсів підвищення кваліфікації практичних психологів, що тривали з 28 березня по 9 квітня, 12-ти годинний спецкурс прослухали 15 осіб; 5 квітня в рамках семінару над темою працювали 23 особи практичних психологів та соціальних педагогів міста Черкаси; 12 квітня – 36 осіб з числа працівників психологічної служби, місцевих відділів освіти, працівників інституту. Всі заняття відбулися в КНЗ ЧОІПОПП ЧОР. 19 квітня навчання продовжаться у відділі освіти Уманської міської ради, 26 квітня – у відділі освіти Звенигородської районної державної адміністрації у місті Звенигородка. Тренер - Артеменко Тетяна. Поки що уточнюємо заявки. Фотозвіт дивись за посиланнями: 

тренінг 02.04.2016 з курсантами-психологами: http://psycenter.at.ua/photo/treningi/trening_krizove_konsultuvannja_02_04_2016/19

тренінг 05.04.2016 з черкаськими спеціалістами психологічної служби: ... Читати далі »

Переглядів: 800 | Додав: psycommunity | Дата: 13.04.2016 | Коментарі (0)

Завершилися курси підвищення кваліфікації практичних психологів, що тривали цьогоріч з 28 березня по 9 квітня. Пройшли підготовку 34 особи. Наступні курси – восени. Але там вже буде інший формат та інший контингент. Фото дивись тут: http://psycenter.at.ua/photo/kursi/kursi_praktichnikh_psikhologiv_vesna_2016/18

Переглядів: 422 | Додав: psycommunity | Дата: 09.04.2016 | Коментарі (2)

Переглядів: 395 | Додав: psycommunity | Дата: 27.03.2016 | Коментарі (0)

15 березня 2016 року в стінах інституту пройшов семінар-практикум для спеціалістів психологічної служби «Ресурсна підтримка роботи спеціаліста психологічної служби у наданні допомоги особам (сім’ям), які перебувають у складних життєвих ситуаціях». Цього разу захід зібрав 77 фахівців, серед яких були керівники психологічних служб районів та міст Черкаської області, голови методичних об'єднань, працівники навчальних закладів інтернатного типу, центрів соціально-психологічної реабілітації та навчально-реабілітаційних центрів, представники ПМПК, психологи та соціальні педагоги ПТНЗ та ВНЗ І-ІІ р.а.

Нормативно-правові аспекти роботи спеціалістів розкрила Тетяна Войцях, завідувач обласного центру практичної психології і соціальної роботи. Також вона ознайомила аудиторію з відновними техніками, такими, як медіація та коло. Ольга Перепада, практичний психолог навчально-методичного центру практичної психології та соціальної роботи методичного кабінету відділу освіти Ватутінської міської ради, окреслила основні запити, що виникають у процесі забезпечення психологічної допомоги військовим та членам їхніх сімей. Про підтримку ресурсу спеціаліста психологічної служби у роботі з агресивними та аутоагресивними дітьми розповіла Лідія Хоменко, директор районного учбово-методичного центру практичної психології відділу осв ... Читати далі »

Переглядів: 658 | Додав: psycommunity | Дата: 15.03.2016 | Коментарі (0)

Як і було обіцяно, на Черкащину вдруге завітали тренери Благодійного фонду «Единственная» (благодійний фонд однойменного журналу за підтримки одного з найбільших видавничих будинків України «Едіпресс Україна»). Тренінг пройшов 25-26 лютого, і цього разу зібрав 21 особу – 19 працівників інтернатних закладів та 2 працівників обласного інституту.

Темою лютневої сесії стали особливості дитини з травматичним досвідом. Учасники відстежували пускові механізми травми, працювали над самим визначенням феномену травми, відшукували відмінності між поняттями «зміни», «втрата», «травма», розглядали різновиди травми, як-то гостру, хронічну травму та травму комплексну, їхній вплив на розвиток дитини. Ілюстративною виявилася вправа на побудову контакту з дитиною, що має у досвіді травму та реагує певні тригери - пускові крючки повторного проживання травми. Важливим для групи було і виділення типових помилок при встановленні подібного контакту – це доторкання, яких все ж краще уникати, занадто близька дистанція та розпитування. Також група разом з тренером розглянула сфери складнощів, які виникають у житті дитини, що  пережила травматичну ситуацію. Розділившись на три мікрогрупи, учасники склали список факторів, які впливають на проживання дитиною такої події. Фотозвіт роботи груп д ... Читати далі »

Переглядів: 452 | Додав: psycommunity | Дата: 27.02.2016 | Коментарі (0)

Відповідно до плану роботи КНЗ ЧОІПОППЧОР з 22 по 26 лютого 2016 року на електронних ресурсах закладу проходить науково-практична Інтернет-конференція «Функціонування фахівця у професійному просторі як умова збереження його ідентичності».

Аналіз тематики виступів на конференції виявив, що найчисленнішими виявилися роботи, у яких досліджується професійний розвиток фахівця системи освіти.

Так, емоційному благополуччю психолога приділила увагу завідувач центру практичної психології і соціальної роботи Юлія Волошина (місто Сміла); практичний психолог Тетяна Журба (Звенигородський район) зробила акцент на вивченні образу «Я» спеціаліста; соціальний педагог Надія Огнива (Лисянський район) розглянула симптоми професійного вигоряння та способи їх подолання; про оволодіння педагогами засобами саморегуляції розповіла Ніна Мусатенко, практичний психолог з Уманського району; Вікторія Ракітіна, практичний психолог з міста Золотоноші, детально та послідовно розкрила тему емоційної грамотності педагога; діагностико-прогностичний аспект у питанні збереження психологічного здоров'я особистості керівника навчального закладу дослідила Олена Уманська, практичний психолог та керівник психологічної служби з міста Лисянка.

Частина із представлених робіт присвячена аналізу інноваційних методів, те ... Читати далі »

Переглядів: 403 | Додав: psycommunity | Дата: 22.02.2016 | Коментарі (0)

4 лютого 2016 р. базі КНЗ «Черкаський обласний центр науково-технічної творчості Черкаської обласної ради» відбулося засідання педагогічної студії для керівників гуртків початкового технічного моделювання. Цьогорічною темою засідання обрано «Інноваційні підходи до занять в гуртках початкового технічного моделювання». Психолог Артеменко Т. працювала з темою «Емоційні настанови дорослого та ефективність педагогічного спілкування». Студійну розмову з педагогами трудових та технічних дисциплін розпочали з ознак людиноцентрованого підходу в освіті, у зв’язку з чим згадали тезу К.Роджерса про потребу формування особливих особистісних установок, які є найбільш адекватними до гуманістичного навчання. Потім подивилися на формування базових емоційних установок особистості за Еріком Берном у розрізі «Я», «Ти», «Ми» та «Пра-ми»-ставлення. Після чого перейшли до чотирьох основних життєвих позицій, які базуються на відповідних установках. І, звісно, після певної самодіагностики, перейшли до розуміння того, як можна змінити фіксовану емоційну установку, якщо вона негативна. Для цього зупинилися на позитивному та транскультуральному тлумаченні симптомів та поведінки (за Н.Пезешкіаном), а також проробили вправи для поліпшення «Я»-ставлення та « ... Читати далі »

Переглядів: 407 | Додав: psycommunity | Дата: 04.02.2016 | Коментарі (0)

Щодо надання психологічної допомоги суб’єктам освітнього процесу та іншим користувачам психологічних послуг у ситуації військового конфлікту обласний центр практичної психології та соціальної роботи повідомляє наступне.

Практичні психологи та  соціальні педагоги навчальних закладів області надають безпосередню допомогу дітям та сім'ям названої категорії у відповідності до завдань, поставлених галузевим міністерством 

Зокрема, за період з серпня 2014 по травень 2015 рр. допомога була надана 1269 особам з числа дітей, учнів, студентів, що навчаються у навчальних закладах і були переселені з інших регіонів України, 1124 особам з числа батьків переселених дітей, учнів, студентів, 875 особам з числа дітей та сімей, учасників АТО.

Проведена просвітницько-профілактична робота з усіма учнями з метою попередження конфліктів між місцевим населенням та внутрішньо-переміщеними особами, загалом - 47081 випадків надання такої допомоги силами 517 осіб спеціалістів психологічної служби.

За період від початку конфліктного періоду у країні для спеціалістів психологічної служби працівниками обласного центру практичної психології та соціальної роботи (самостійно чи у співпраці з фахівцями суміжних галузей) були проведені наступні заходи:

1.Семінар-п ... Читати далі »

Переглядів: 448 | Додав: psycommunity | Дата: 28.12.2015 | Коментарі (0)

08-09 грудня 2015 року в інституті проходив тренінг для працівників психологічної служби навчальних закладів інтернатного типу (усього 20 осіб), також у заході в якості учасників  були присутні працівники інституту (4 особи). Цим заходом на Черкащині розпочата робота проекту Благодійного фонду «Единственная» (благодійний фонд журналу за підтримки одного з найбільших видавничих будинків України «Едіпресс Україна») під назвою «Підвищення кваліфікації психологів та соціальних педагогів державних закладів освіти». Проект розрахований на реалізацію упродовж листопада 2015 – червня 2017 рр. Мета курсу, за визначенням організаторів, полягає у посиленні компетентності спеціалістів, які працюють з дітьми, позбавленими батьківського піклування, результатом якого стане сприяння повноцінному та гармонійному розвитку дітей та встановленню між ними позитивних стосунків. Усього заплановано вісім сесій. Перша сесія була присвячена темі «Психологічні особливості дітей-сиріт, дітей,позбавлених батьківського піклування». Тренером на сесії була Любов Лоріашвілі, яка позиціонувала себе як юрист-психолог. Організаційними питаннями опікувалася Юля Михайлова, директор Благодійного фонду журналу «Единственная». На початку роботи з групою була Наталія Тєлєнкова, спонсор проекту. Добрий ста ... Читати далі »

Переглядів: 441 | Додав: psycommunity | Дата: 10.12.2015 | Коментарі (0)

16 грудня 2015 року при навчально-методичному центрі професійно-технічної освіти у Черкаській області, вул. Ярослава Галана, 15/1, було проведене заняття з викладачами спецдисциплін та майстрів виробничого навчання на тему «Психологічний супровід професійного функціонування та професійного збереження працівників ПТНЗ в умовах кризової освітньої комунікації». Учасники з допомогою психолога Тетяни Артеменко проаналізували три типи комунікацій – диктат, маніпуляцію та діалог, навчилися їх розрізняти та вибирати той чи інший спосіб взаємодії на різних етапах комунікаційного процесу та в залежності від цілей комунікантів. Також були розглянуті педагогічні ситуації, які стосуються взаємодії педагогів з учнями, що перебувають у різних кризових станах. Акцент у роботі з кейсами був зроблений на якостях та навичках, якими має володіти педагог, а також на потребах дитини, які мають задовольнятися. Завершилося заняття численними запитаннями по темі та запитами щодо можливості отримання специфікованої допомоги від фахівців різних напрямків. (Сайт НМЦПТО: http://cherkasymetod.ucoz.ru/news/pro_chonmc_pto/2013-08-14-11)

Переглядів: 365 | Додав: psycommunity | Дата: 30.11.2015 | Коментарі (0)

Нещодавно завершили свою роботу курси підвищення кваліфікації практичних психологів, що тривали з 16 по 28 листопада в комунальному навчальному закладі «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради». Під час навчання слухачі були ознайомлені зі спецкурсом «Навички кризового консультування та розвиток психосоціальної стійкості до стресу у дітей», що упроваджується в ході реалізації проекту ЮНІСЕФ-НаУКМА «Комплексна психосоціальна підтримка дітей, підлітків та сімей, що постраждали внаслідок військового конфлікту в Україні» спільно із Українським науково-методичним центром практичної психології і соціальної роботи НАПНУ. Викладач спецкурсу - Т.Б.Артеменко.

Усього на опанування теми цього разу було відведено 4 аудиторних години, які пройшли у формі тренінгу. Працювали над різними блоками теми 22 особи. Найбільший відгук отримали вправи на консультування у трійках, під час яких учасники мали змогу відпрацювати навички стабілізації стану дитини, а саме, відобразити емоції маленьких клієнтів, створити атмосферу безпеки та впевненості у консультативній взаємодії. Важливими для засвоєння теми стали розгляд принципів надання психосоціальної допомоги у міжнародній практиці та аналіз т.зв. піраміди допомоги з притаманним їй комплексом заходів.

... Читати далі »
Переглядів: 627 | Додав: psycommunity | Дата: 28.11.2015 | Коментарі (2)

Триває розроблення державних стандартів. За результатами зустрічі Прем'єр-міністра України з педагогічними працівниками 02 жовтня 2015 року МОНУ звернулося до педагогічної спільноти щодо розроблення нової комунікаційної освітньої стратегії розвитку загальноосвітніх навчальних закладів, зокрема, запровадження електронних підручників, класних журналів, щоденників.

Як це стосується психологічної служби?

Обласний центр практичної психології і соціальної роботи Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради узагальнив інформацію щодо запровадження електронних ресурсів психолого-педагогічного спрямування (програм, навчально-методичних посібників, методичних рекомендацій, журналів тощо).

Вийшов список, який ви можете знайти на стор. http://psycenter.at.ua/load/instrumentarij/navchalni_programi_posibniki_zhurnali/6-1-0-68

Якщо у вас, шановні користувачі сайту, будуть доповнення чи уточнення, із задоволенням їх врахуємо.

Переглядів: 398 | Додав: psycommunity | Дата: 19.10.2015 | Коментарі (0)

Колеги! З днем психічного здоров"я вас! будьте здоровенькі!

Для вас - гумористичний ролик про новий класифікатор психічних розладів ДСМ-5:

https://www.youtube.com/watch?v=0rm5p3DTyE8&sns=fb

Також на стор. http://psycenter.at.ua/load/istoriji/jak_dopomagati_ljudjam_i_ne_piti_po_svitu_z_prostjagnutoju_rukoju/3-1-0-67 вас чекає притча про те, як допомагати людям, і при цьому не піти по світу з простягнутою рукою ))

DSM-5 fever /  DSM-5 лихоманка

well you can tell by the way I use my book / ви можете сказати, як я використовую мою книгу

I can diagnose without the look / я можу діагностувати, не дивлячись

OSD non anxiety not anymore thats for sure /  OSD- тривожних не більше, ніж впевнених

its alright its ok / все це добре, все добре

bereavement is here to stay / ще тут залишилися втрати

you will need to understand / ви повинні розуміти

autism is a spectrum man / аутичний спектр людини

when you have a patient with symptoms / коли у вас є пацієнт з симптомами

you re assesin use the / ви повторно використовуєте

... Читати далі »

Переглядів: 532 | Додав: psycommunity | Дата: 09.10.2015 | Коментарі (0)

08 вересня 2015 року в інституті відбувся обласний семінар-практикум для практичних психологів, соціальних педагогів ПТНЗ і ВНЗ І-ІІ р.а. «Засади успішного педагогічного спілкування».

Про психологічну службу у закладах професійної освіти розповіла Т.В.Войцях, завідувач ОЦППСР. Вона ознайомила учасників з Положенням про обласне методичне об'єднання спеціалістів психологічної служби, окреслила критерії ефективності професійної діяльності спеціалістів психологічної служби, зокрема, вимоги до планування діяльності.

Відбулися вибори голови методичної секції спеціалістів психологічної служби закладів професійної освіти. Нею стала Н.М. Каневська, практичний психолог-методист ДНЗ «Монастирищенський професійний ліцей».

Н.М.Каневська продемонструвала для колег відеоролик із власного досвіду роботи та обговорила з аудиторією особливості застосування інтерактивних методик для організації продуктивної педагогічної взаємодії.

Проведення практикуму з вирішення складних педагогічних ситуацій координувала методист-практичний психолог ОЦППСР Т.Б.Артеменко. Практична взаємодія учасників  була спрямована на розгляд стилів спілкування, напрацювання навичок встановлення, підтримання та виходу з контакту, розпізнавання емоційного тла комунікації тощо.

Завершилося зібрання фахівців поз ... Читати далі »

Переглядів: 424 | Додав: psycommunity | Дата: 08.09.2015 | Коментарі (0)

07 квітня 2015 року в інституті працювала школа професійної майстерності для спеціалістів психологічної служби закладів та установ освіти: «Актуальні питання організації роботи з дітьми та молоддю з особливими освітніми потребами». Про практичні аспекти упровадження інклюзивної освіти в Черкаській області розповіла  С.В.Скляр, завідувач Черкаської обласної психолого-медико-педагогічної консультації. Вона представила досвід роботи інклюзивного ресурсного центру. Нормативо-правову базу інклюзивного навчання проаналізувала Т.Б.Артеменко, методист-практичний психолог ОЦППСР. В.М.Боголій, методист-практичний психолог ОЦППСР, розкрив специфіку психологічного супроводу суб’єктів інклюзивної освіти. Побудова ефективної роботи міждисциплінарної команди щодо забезпечення освітніх потреб особливої дитини була змодельована на практичному занятті, яке провели С.В.Скляр та В.М.Боголій. Підводячи підсумки роботи школи, учасники дійшли висновку, що нормативно-правова база, методичний супровід та технічне забезпечення питання освіти особливих дітей мають досягнути узгодженості та потребують подальшої уваги фахівців прикладних галузей.

Переглядів: 510 | Додав: psycommunity | Дата: 07.04.2015 | Коментарі (0)

17 березня 2015 року в інституті пройшов семінар для спеціалістів психологічної служби «Психологічний і соціально-педагогічний супровід адаптації вихованців та учнів до навчального закладу». На семінар було запрошено 62 спеціалісти, які представляли школи, дитячі садки, інтернати, заклади професійної освіти, вищі навчальні заклади.

Розпочалася робота з аналізу річного планування спеціалістів з питань адаптації дітей, учнів, студентів у 2014-2015 н.р., який здійснила Тетяна Войцях, завідувач обласного центру практичної психології і соціальної роботи.

Перша частина семінару була присвячена розгляду актуальних питань супроводу спеціалістами психологічної служби адаптації дітей, учнів, студентів до навчально-виховного процесу. Тетяна Войцях висвітлила загальні питання та вимоги до діяльності спеціалістів психологічної служби закладів освіти різного типу щодо вивчення адаптації дітей, учнів, студентів до навчально-виховного процесу.

Про особливості адаптації дітей та дорослих з числа внутрішньо-переміщених осіб та/або таких, що пережили (переживають) втрату рідних та близьких людей, розповіла Тетяна Артеменко, методист центру.

Віталіна Міщенко, консультант-практичний психолог обласної психолого-медико-педагогічної консультації, зробила наголос на актуальних питання супроводу адаптації дітей, учнів, студентів з ... Читати далі »

Переглядів: 576 | Додав: psycommunity | Дата: 17.03.2015 | Коментарі (3)

З 23 лютого по 4 березня на сайті Черкаського ОІПОПП проходить обговорення статей та тез учасників науково-практичної Інтернет-конференції «Зміна організаційно-освітніх практик як складова суспільного зламу сьогодення».

У конференції взяли участь працівники психологічної служби системи освіти області та педагогічні працівники, які поділилися власними практичними напрацюваннями з проблеми  застосування нових освітніх практик у відповідь на сучасні суспільні та галузеві виклики. Для розгляду пропонувалися такі питання: 1. Рух до діалогічної взаємодії як засаднича ознака освітнього менеджменту нового часу. 2. Психолого-педагогічні засади інституційної спадкоємності в діяльності закладів і установ освіти в умовах упровадження нової концепції розвитку вітчизняної освіти: рівні «дошкільна» – «середня  (І, ІІ, ІІІ ступені)» - «вища освіта (0, І, ІІ, ІІІ рівні)» – «професійна освіта (І, ІІ рівні)». 3. Технології створення актуалізуючого, соціально чутливого та ціннісно насиченого освітнього простору у закладах та установах освіти. 4. Соціально-психологічна складова між- та внутрігалузевої взаємодії фахівців при наданні допомоги вразливим категоріям населення: внутрішнім переселенцям, дітям та дорослим з особливими освітніми потребами, особам, сім'ям ... Читати далі »

Переглядів: 560 | Додав: psycommunity | Дата: 23.02.2015 | Коментарі (0)

Видання «Казкарка» й «Читомо» підготували добірки дитячих книжок про війну. Як правило, це оригінальні зарубіжні видання або ж перекладні, в англійсько-, українсько- та російськомовних перекладах.

Ось такий список із п’яти книжок пропонує читачам «Казкарка»:

  1. «Попри складнощі» Маржоліжин Хоф (Een kleine kans, Marjolijin Hof, Данія)
  2. «Син зброї» Енн де Ґрааф (Kind van de oorlog, Anne de Graaf, Данія)
  3. «Війна завдає мені суму!» Мері Енн Ордінаріо-Флореста (War Makes Me Sad / Malungkot Ako Kapag May Digmaan, Mary Ann Ordinario-Floresta, Філіппіни, Мінданао)
  4. «За що ми боремося? Конфлікт, війна і мир» Ніні Волкер (Why do We Fight? Conflict, War, and Peace Niki Walker, Канада)
  5. «Історії війни: справжні оповідання Першої і Другої світової війни» Пол Довсвелл (War Stories: True Stories from The First and Second World Wars, Paul Dowswell, США).

«Читомо» натомість  ... Читати далі »

Переглядів: 581 | Додав: psycommunity | Дата: 10.01.2015 | Коментарі (1)

 

Будьте как пальцы одной руки. Баха - Улла. Сокровенные слова.

 

Если в семье появляется любовь и согласие, семья будет развиваться, становиться просветленной и духовной; но если в ней царят вражда и ненависть, то разрушение и распад неизбежны. Абдул - Баха.

Преимущества обучающей программы Семейная Позитивная психотерапи:

· простой язык преподавания с примерами из практики, поэтому содержание понятно всем, даже НЕ психологам;

· ведущая курса - семейный психотерапевт с богатой практикой, поэтому объяснение материала осуществляется с опорой на примеры из реальной практики;

· количество человек в группе до 20, поэтому каждому студенту тренер может уделить внимание и ответить на вопросы;

· возможность увидеть демонстрацию реальной консультации;

· возможность побыть клиентом и увидеть решение собственных проблем;

· раздаточный материал и методичка для лучшего усвоения материала;

программа сертифицирована в Германии;

· атмосфера принятия, доверия и открытости в группе;

· программа раскрывает секреты семейных взаимоотношений и формирует новый взгляд на семью, партнёрские отношения и воспитание детей;

· простота в использовании предлагаемых техник, возможность попробовать их применение со ... Читати далі »

Переглядів: 598 | Додав: psycommunity | Дата: 06.12.2014 | Коментарі (0)

4 листопада 2014 року відбувся обласний семінар для практичних психологів ДНЗ, ЗНЗ «Організаційно-змістова модель діяльності практичного психолога». Проводив захід  обласний центр практичної психології і соціальної роботи. Про професійний саморозвиток та концепцію розвитку упродовж життя розповіла Т.В.Войцях, завідувач ОЦППСР Черкаського ОІПОПП. Визначення стандартів діяльності практичного психолога як одне з завдань програми розвитку обласної психологічної служби на період до 2017 року озвучила Т.Б.Артеменко, методист-практичний психолог ОЦППСР. Разом з аудиторією вона обговорила проект стандартів.  Психологічну компоненту мультидисциплінарного підходу в організації допомоги дітям дошкільного віку з особливими потребами виокремила у своїй організаційно-змістовій моделі діяльності О.В.Литвин, практичний психолог ДНЗ №35 «Горобинка» компенсуючого типу для дітей з вадами мовлення Черкаської міської ради. С.М.Харитонова, практичний психолог ЗОСШ І-ІІІ ст.№3 Черкаської міської ради, представила для учасників кілька блоків свого практичного досвіду, серед них - організаційно-змістова модель роботи з кризовими сім'ями. Особливо сподобалися учасникам практичні прийоми самоменеджменту, спрямовані на продуктивне використання часу та визначення пріритетності справ. Викликав усмішку «психологічний гороскоп», який у вигляді оригінал ... Читати далі »

Переглядів: 512 | Додав: psycommunity | Дата: 04.11.2014 | Коментарі (0)

22 жовтня ОЦСССДМ запросив психологів інституту на свій семінар «Основи соціально-психологічного супроводу сімей, які потрапили у складні життєві обставини». Особливості психологічної підтримки дітей, які пережили втрату, розкрила Ілона Миколаївна Руденко, доцент кафедри психології Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, кандидат психологічних наук. Валентина Іванівна Коновальчук, завідувач кафедри психології, доцент, кандидат психологічних наук, розповіла про психологічні особливості надання допомоги людям, які пережили травму. Група емоційного відреагування та самодопомоги в руслі Позитивної психотерапії працювала за модерації Володимира Іннокентійовича Карікаша, доцента кафедри психології. Тема контакту, договору і ресурсу у взаємодії фахівця з соціальної роботи з кризовим клієнтом червоною ниткою пройшла через групову роботу, яку організувала Тетяна Борисівна Артеменко, методист-практичний психолог обласного центру практичної психології і соціальної роботи ЧОІПОПП. Попереду в учасників був ще один день семінару, але перший день їхньої роботи, як вони самі зазначили, виявився дуже цікавим та змістовним, дав змогу отримати певні знання, навички, в т.ч. навички релаксації та складання власної карти ресурсу. Адже робочі перевантаження, емоційне та професійне вигорання є нерідко відм ... Читати далі »

Переглядів: 530 | Додав: psycommunity | Дата: 22.10.2014 | Коментарі (0)

В рамках Всеукраїнського тижня права, що проходив з майстрами виробничого навчання у Черкаському професійному автодорожному ліцеї, проведено тренiнг "Засади успішного педагогiчного спiлкування" спiльно з методистом обласного  центру практичної психологiї та соцiальної роботи ЧОIПОПП Артеменко Т.Б. Учасники заняття розглянули типові ситуації у педагогічному спілкуванні, які є складними для вирішення, та спробували їх розв'язати. Для цього тренер запропонувала зробити дві групи характеристик – того, як почувається майстер у складній педагогічній ситуації та як він сприймає учня. Працюючи над змістом характеристик, учасники вийшли на чотири групи базових емоційних установок, а саме «Я-плюс, Ти-плюс», «Я-плюс, Ти-мінус», «Я-мінус, Ти-плюс», «Я-мінус, Ти-мінус». Найхарактернішим переживанням у складній комунікативній ситуації виявилася установка «Я-мінус, Ти-мінус», і разом з тим відбулося розуміня того, що з подібним негативно забарвленим переживанням про себе та про партнера по комунікації навряд чи можна будувати ефективну взаємодію. Після цього учасники спробували через прийом позитивного переформулювання трансформувати установки на більш продуктивні (наприклад, учень, який демонструє примітивні форми поведінки, такі як плювання, агресив ... Читати далі »

Переглядів: 443 | Додав: psycommunity | Дата: 08.10.2014 | Коментарі (0)

«Солнце  взошло над землею, и Лот  пришел в Сигор. И пролил Господь  на Содом и Гоморру дождем серу и огонь от Господа  с неба. И  ниспроверг города сии, и всю окрестность сию, и  всех  жителей  городов  сих, и  произрастания земли. Такие дела. В  обоих городах, как  известно, было много скверных людей. Без них мир стал лучше И конечно, жене Лота не велено  было  оглядываться туда, где были все эти люди и их жилища Но она оглянулась, за что я  ее и люблю, потому что это было так по- человечески. И она превратилась в соляной столб. Такие дела. Нельзя  людям  оглядываться». (Курт Воннегут. «Бойня номер пять, или крестовый поход детей»).

Так писав Воннегут про великі потрясіння біблейських часів у своєму романі про бомбардування Дрездена та дітей на війні. Про війну нашого часу також напишуть романи, знімуть фільми і створять нову історію. Але прямо зараз тисячі дітей втратили свої домівки і своїх близьких, і це найбільша драма нашого часу, яка нестерпно кровоточить. Ми не знаємо, що з цим буде завтра, але сьогодні ці діти та їх сім'ї конче потребують допомоги. Для професійної допомоги психологам та соціальним педагогам розміщаємо на сайті спеціальну рубрику «травма» (розділ &laqu ... Читати далі »

Переглядів: 670 | Додав: psycommunity | Дата: 22.09.2014 | Коментарі (0)

23 вересня 2014 року центр проводит семінар "Психолого-педагогічні аспекти забезпечення принципів гендерної рівності в умовах інклюзивного навчання". Захід дистанційний. З матеріалами можна ознайомитись за посиланям http://oipopp.ed-sp.net/component/option,com_fireboard/Itemid,118/func,view/id,3783/catid,32/ . Частина матеріалів розміщена тут: "Збори", тема "Інклюзія як виклик фахівцям психологічної служби закладу?" (http://psycenter.at.ua/forum/2-5-1#87). Обговорення можна проводити як на сайті інституту, так і на наших Зборах. Вітається будь-яка активність, в т.ч. приєднання своїх матеріалів. 

Переглядів: 577 | Додав: psycommunity | Дата: 16.09.2014 | Коментарі (1)

Переглядів: 520 | Додав: psycommunity | Дата: 23.04.2014 | Коментарі (0)

Відсьогодні та упродовж найближчого тижня ми проводимо заочне заняття Школи професійної майстерності для працівників психологічної служби за темою «Ресурси особистості, групи, спільноти у профілактиці соціальних ризиків у системі освіти та соціально-педагогічному оточенні вихованців, учнів, студентів».

Для професійного обговорення пропонуються наступні питання: 1. Кризовий соціум та адаптивний ресурс особистості. 2. Культурально-світоглядні відмінності між психологом та клієнтом та професійна етика. 3. Побудова карти ресурсу особистості, групи, спільноти.

Детальніше про заняття за посиланням http://psycenter.at.ua/forum/2-4-1 Саме тут просимо вас залишати свої коментарі та давати зворотний зв"язок.

Також тема обговорювалася на  наших "Зборах" тут http://psycenter.at.ua/forum/2-1-1

Підсумки першого дня роботи Школи. На сайті 8-го квітня працювали Людмила Коваль з смт Лисянки (НВК), Віра Поліщук з Мокрокалигірського ... Читати далі »

Переглядів: 500 | Додав: psycommunity | Дата: 04.04.2014 | Коментарі (0)

Враховуючи вимоги системності у діяльності фахівців освітньої галузі та опираючись на здобутий практичний досвід, учасники Інтернет-конференції «Системний підхід у наданні допомоги суб’єктам освіти» представили на сайті Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників свої методичні доробки, які після обговорення були включені до однойменного збірника матеріалів.

Представлений досвід спрямований на задоволення професійних запитів прикладного характеру щодо роботи з розлогою темою системного підходу в освіті. Для розгляду на зібранні були запропоновані наступні питання:1.Соціально-психологічний та виховний потенціали закладу освіти при здійсненні супроводу дитини та групи. 2. Досвід взаємодії працівників психологічної служби системи освіти з державними закладами та установами, громадськими організаціями щодо надання допомоги сім’ям і дітям груп соціального ризику. 3. Соціально-психологічна складова комплексного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.4. Батьки і спеціалісти освітньої галузі: досвід партнерства.
Автори дописів здійснюють власні прикладні розвідки щодо вивчення постаті дитини з особливими освітніми потребами, сучасної сім'ї та школи, потреб закладу, особистості та групи. 

Так, темі включен ... Читати далі »

Переглядів: 559 | Додав: psycommunity | Дата: 02.04.2014 | Коментарі (0)



/начало статьи удалено после обсуждения с коллегами. полный текст можно найти на стр. в фейсбук автора/

"Откликнитесь, есть ли у кого детский стульчик для кормления 10-месячного младенца и ненужная детская кроватка? требуется временно для семьи из Крыма, которую сейчас приняла наша семья" - такими объявлениями пестрят сейчас ленты в фейсбуке. И когда читаешь слово "временно", честно говоря, не очень-то веришь. Кто-то стал беженцем, иных убили, этих поставили на колени в воинских частях на солнечном полуострове. Многие выучили гимн, и это теперь их молитва. Люди негодуют и отказываются понимать происходящее. Упрекают силовое министерство, отдельных персон. Упрекают конкретно Арсена Авакова. Но Аваков один, а число зверя намного больше. (Я надеюсь, вы понимаете, что это метафора, а не ... Читати далі »

Переглядів: 884 | Додав: psycommunity | Дата: 14.03.2014 | Коментарі (7)


На семінарі-практикумі для спеціалістів психологічної служби ПТНЗ та ВНЗ І-ІІ р.а. «Профілактика конфліктності серед учнівської молоді», що відбувся 11 лютого 2014 року на базі ЧОІПОПП і був проведений обласним центром практичної психології і соціальної роботи, учасники ще  раз дотикнулися до непростої теми емоційного та організаційного конфлікту. Про підвищення рівня психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу як запоруку попередження конфліктності серед учнівської молоді розповів В.М.Боголій, завідувач ОЦППСР. Також він підняв питання про створення професійної команди у закладі. Н.М.Верба, практичний психолог Черкаської загальноосвітньої санаторної школи-інтернату І-ІІ ступенів Черкаської облради, розглянула технологію створення психологічно безпечного шкільного середовища та прийоми роботи з особливими дітьми. Практична робота в групах, яку організувала Т.Б.Артеменко, методист-практичний психолог ОЦППСР, стосувалася емоційної грамотності учасників педагогічної взаємодії. Зокрема, працюючи у трійках, учасники заняття мали змогу відтворити окремі фрагменти у консультативній роботі, врахувавши позицію і психолога, і клієнта на емоційній шкалі. По зав ... Читати далі »
Переглядів: 526 | Додав: psycommunity | Дата: 13.02.2014 | Коментарі (0)



Традиційно щороку у січні проводяться педагогічні студії для працівників позашкілля. Проводить їх Черкаський обласний Центр науково-технічної творчості учнівської молоді. 9 січня цього року студії працювали для методистів позашкільних навчальних закладів. Тема зустрічі - «Організація науково-методичної роботи у позашкільному навчальному закладі». Серед насиченої одноденної програми – година роботи методиста-практичного психолога Артеменко Тетяни. Тема – «Емоційна грамотність як умова успішного спілкування». Група учасників працювала у колі. Педагоги пригадали базові емоції людини, познайомилися з формулою емоційності та спробували застосувати до себе прийоми управління емоціями, такі як розподіл, концентрація та переключення (за Євгеном Головахою та Наталією Паніною). Окрема увага була звернена на роботу з сильними емоційними переж ... Читати далі »

Переглядів: 588 | Додав: psycommunity | Дата: 10.01.2014 | Коментарі (0)

нині проходять курси практичних психологів закладів освіти. попереду ще тиждень роботи. щойно перейшли точку зимового сонцестояння, і тепер щодня сонця у нас все більше і більше. ))
Переглядів: 616 | Додав: psycommunity | Дата: 23.12.2013 | Коментарі (10)


26 листопада обласний центр практичної психології і соціальної роботи провів семінар «Система роботи практичного психолога у відповідності до запитів учасників навчально-виховного процесу». Про роботу психолога з батьками дітей дошкільного віку та сімейне консультування розповіла Ілона Руденко, доцент кафедри психології. Тетяна Артеменко, методист центру, проаналізувала разом з учасниками семінару існуючі організаційно-змістові моделі діяльності психолога дошкілля та шкільного психолога. Налагодження навчальної комунікації учнів і педагогів через метод кейсів учасники семінару опрацювали з Віталієм Боголієм, завідувачем центру, Тетяною Артеменко та запрошеними до співпраці практикуючими психологами міста Черкас. У роботі використовувалися проективні прийоми, такі як розстановка через іграшки, порожній стілець тощо. Завершенням роботи зібрання стала групова рефлексія про ефективність використовуваних методів та прийомів роботи та про потребу подальшого узагальнення та розроблення організаційно-змістових моделей діяльності психологів різних типів навчальних закладів.

Переглядів: 473 | Додав: psycommunity | Дата: 26.11.2013 | Коментарі (0)


8 жовтня 2013р працювала школа професійної майстерності для спеціалістів психологічної служби, заняття №3 «Кваліфікування соціального запиту. Особливості роботи соціальної мережі». Учасники разом з методистом Т.Б.Артеменко пригадали існуючі види запитів у процесі надання психолого-педагогічних послуг, проаналізували види запитів, які не беруться в роботу, та розглянули п’ять типів психологів (за Володимиром Карікашем). В.І.Коновальчук, завідувач кафедри психології, канд.пс.наук у діалозі з аудиторією розглянула основні психологічні принципи роботи з клієнтом у консультативній взаємодії. За запитом аудиторії, до цього часу проблемним залишається питання роботи з невмотивованими клієнтами, учасниками навчально-виховного процесу. Особливо це стосується сімей, які потребують психолого-педагогічного чи іншого втручання, але відмовляються від контакту з фахівцями. Одним зі шляхів оптимізації взаємодії фахівця психологічної служби закладу з дітьми, їхніми батьками та педагогами є договірне чи/та офіційне унормування стосунків через процедуру створення та забезпечення функціонування у закладі етичних ... Читати далі »

Переглядів: 515 | Додав: psycommunity | Дата: 09.10.2013 | Коментарі (0)



20 серпня пройшли засідання секцій працівників освіти та загальне зібрання, де визначалися напрямки діяльності на наступний навчальний рік. Цьогоріч, як і минулого року, фахівці психологічної служби та методисти з виховної роботи працювали разом на секції "Пріоритетні завдання психолого-педагогічного супроводу виховної та соціально-педагогічної діяльності сучасного закладу освіти". Детально з матеріалом можна ознайомитися, перейшовши за посиланням: http://oipopp.ed-sp.net/chttp://oipopp.ed-sp.net/content/blogsection/5/66/ 
Також у вказаному розділі новин іінституту можна знайти інформацію про інтернет-семінар керівників психологічної служби. Про напрямки роботи на наступний навчальний рік читайте  ... Читати далі »
Переглядів: 508 | Додав: psycommunity | Дата: 20.08.2013 | Коментарі (0)

23 травня 2013 року на базі Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників спеціалісти обласного центру практичної психології і соціальної роботи провели семінар «Психолого-педагогічні аспекти роботи з дітьми, які пережили ситуацію насильства».

Наталія Миколаївна Чепурна, ректор інституту, кандидат пед. наук, на початку роботи окреслила завдання семінару, наголосивши на актуальності теми попередження формування делінквентної поведінки підлітків та подолання насильства у закладах освіти. Був зроблений акцент на зростанні толерантності до проявів «інакшості» у суспільстві, яка є як свідченням гуманного ставлення до іншого, так і можливим підґрунтям для формування неадекватних життєвих установок у підростаючого покоління. Адже у суспільстві все більше посилюються такі негативні прояви, як насильство, декларація спотворених моральних цінностей, руйнування інституту сім’ї, неефективність різних виховних систем. У зв’язку з цим як ніколи важливою є роль психологічної служби у закладах освіти, яка покликана піклуватися про соціальне та психологічне здоров’я особистості, сприяти створенню умов безпечног ... Читати далі »

Переглядів: 569 | Додав: psycommunity | Дата: 23.05.2013 | Коментарі (0)


29.03.13 завершилася науково-практична Інтернет-конференція «Досвід оптимізації доросло-дитячих стосунків в освітньому просторі». Серед дописувачів - психологи, соціальні педагоги, керівники психологічних служб, вихователі, учителі-предметники, класні керівники, директори шкіл, завучі.

Аналізуючи дописи на конференцію, можна виділити наступні теми та авторів. Валентина Бабак (Чорнобаївський район) наголосила на важливості досвіду, що його отримує дитина у процесі сімейної соціалізації; Світлана Стригун (місто Золотоноша) поділилися методичними підходами та прийомами підвищення психологічної грамотності батьків дошкільнят; розвивали тему партнерства між батьками та педагогами Світлана Левченко (місто Cміла) та Тамара Тихоненко (місто Ватутіне). Людмила Гончарук (місто Монастирище), Лариса Марченко (місто Золотоноша), Ольга Мироненко (місто Корсунь-Шевченківський) та Лідія Хоменко (Городищенський райо ... Читати далі »

Переглядів: 594 | Додав: psycommunity | Дата: 29.03.2013 | Коментарі (0)


26.03.13 для спеціалістів психологічної служби працювала Школа професійної майстерності. Було проведене перше заняття «Забезпечення інтересів клієнта у роботі спеціаліста психологічної служби». Т.В.Войцях, методист-соціальний педагог ОЦППСР, розкрила правові аспекти дотримання прав і свобод людини у процесі надання психологічної допомоги. Т.Б.Артеменко, методист-практичний психолог, провела круглий стіл з обміну досвідом щодо методичного супроводу діяльності спеціалістів психологічної служби через проведення супервізійних семінарів та роботу інтервізійних груп. Тема психологічної допомоги як договірних стосунків та укладання професійного договору на співпрацю психолога і клієнта була озвучена І.М.Руденко, канд.пс.наук, доцентом кафедри психології ЧОІПОПП. У супервізійному режимі був розглянутий клієнтський випадок, заявлений однією з учасниць семінару.

Переглядів: 471 | Додав: psycommunity | Дата: 26.03.2013 | Коментарі (0)

26.02.13 для керівників психологічних служб міст/районів був проведений семінар-нарада «Стан та перспективи розвитку психологічної служби Черкаської області. Удосконалення організаційних моделей діяльності психологічної служби у 2012-2013 н.р.».

Переглядів: 448 | Додав: psycommunity | Дата: 26.02.2013 | Коментарі (0)

Нагадуємо, що курси практичних психологів при інституті будуть проходити з 3 по 20 червня (для ближніх районів) та з 10 по 27 грудня цього року. Не пропустіть!
Переглядів: 667 | Додав: psycommunity | Дата: 31.01.2013 | Коментарі (0)


22 січня відбувся семінар для працівників психологічної служби ПТНЗ і ВНЗ І-ІІ р.а. "Підвищення рівня психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу як запорука попередження негативних явищ у закладах освіти". З теоретичним блоком учасників познайомив Віталій Боголій, завідувач центру. Про супровід дітей з особливими потребами та поведінкою, що відхиляється від норми, розповіла фахівець психолого-медико-педагогічної комісії Надія Верба. Алгоритм роботи Балінтовської групи був опрацьований з методистом центру Тетяною Артеменко. Учасники представили та розглянули випадки з практики. Під час зворотнього зв’язку обговорювалися можливості здобуття фахової освіти, особливості підготовки спеціалістів у державному та недержавному секторах та канали професійної комунікації для практикуючих спеціалістів психологічної служби. 
Переглядів: 511 | Додав: psycommunity | Дата: 23.01.2013 | Коментарі (0)

 

Обласний центр науково-технічної творчості для дітей та юнацтва 9 січня провів педагогічні студії "Оптимізація стосунків у педагогічній взаємодії" для керівників гуртків та методистів. Методист центру Т.Артеменко подавала тему "Освітній простір як територія безпеки". Розглядалися засади безпечної поведінки у закладі, витоки жорстокості та професійного вигорання. У колі учасники працювали над балансом життєвої енергії та актуалізацією професійного та особистісного ресурсу. 

Переглядів: 495 | Додав: psycommunity | Дата: 14.01.2013 | Коментарі (0)

 

28 листопада Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників разом із Головним управлінням освіти і науки провів другу зустріч у форматі освітніх діалогів із теми «Психолого-педагогічні засоби оптимізації міжособистісних стосунків в освітньому середовищі». У заході взяли участь заступники директорів з виховної роботи шкіл-інтернатів та професійно-технічних навчальних закладів та працівники психологічної служби названих типів закладів. Окрім тем, що вже розглядалися на попередньому зібранні, а саме проблем ефективної комунікації учасників навчально-виховного процесу, дієвих виховних засад та попередження деструктивних поведінкових проявів, учасників  познайомили з трьома стратегіями взаємодії - імперативною, маніпулятивною та діалогічною, їхніми перевагами та недоліками. Володимир Карікаш, доцент кафедри психології, наголосив на задачі розвитку ідентичностей як основі для досягнення діалогічності. На секціях учасники познайомилися із засобами побудови гуманістичної взаємодії та спільного комунікативного простору всіх учасників навчально-виховного процесу (разом із ведучими секцій Валентиною Коновальчук, завідувачкою кафедри психології, та Віталієм Боголієм, завідувачем обласного центру практичної психології та соціальної роботи), працювали із базовими е ... Читати далі »
Переглядів: 968 | Додав: psycommunity | Дата: 29.11.2012 | Коментарі (0)

 

21 листопада Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників провів освітні діалоги з теми «Психолого-педагогічні засоби оптимізації міжособистісних стосунків в освітньому середовищі». Тема була представлена спеціалістами Головного управління освіти і науки, керівниками інституту, кафедрою психології інституту та центром практичної психології і соціальної роботи, зокрема, Оксаною Славінською, Наталією Чепурною, Раїсою Дзюбак, Валентиною Коновальчук, Володимиром Карікашем, Ілоною Руденко, Ганною Парходько, Віталієм Боголієм, Тетяною Войцях та Тетяною Артеменко. У роботі діалогів взяли участь методисти з виховної роботи, голови районних, міських методоб’єднань заступників директорів з виховної роботи, методоб’єднань класних керівників та методоб’єднань працівників психологічної служби, практичні психологи та соціальні педагоги.

Завданням зібрання було осмислення тих педагогічних процесів та явищ, що ма ... Читати далі »

Переглядів: 623 | Додав: psycommunity | Дата: 22.11.2012 | Коментарі (0)

 

"Я не ношу годинника, тому що завжди знаю: вже час, час братися за справу" (Стів Маріуччі). 

Методист Тетяна Артеменко 30-31 жовтня брала участь у тренінгу для тренерів "Організація роботи з розв’язання проблеми насильства у школі", що проводився на базі Полтавського університету економіки і торгівлі. Метою тренінгу було підготувати групу спеціалістів для проведення подальшої навчальної роботи з питань попередження насильства в школі в рамках курсів підвищення кваліфікації вчителів. На тренінгу методист отримала відповідні навички, зокрема, плануваня роботи закладу щодо подолання насильства та планування роботи методиста з психологами та педагогами. По закінченню тренінгу отримала сертифікат.
З особистих рефлексій: не інакше як зачарованість темою, бо як ще можна назвати насильницькі феномени, що окупували особистісний простір ім’ярек у період від травня до жовтня цього року. В тему і Хеловін останнього дня жовтня, і вже напередодні, піднімаючись по сходах гостинного університету, відразу бачиш розтяжку "Вітаємо зі святом!", а так як іншого свята не пригадуєш, то асоціюєш напис з торжеством відомої сили, що от-от перевдягнеться та й почне страхати народ. Пробирає холод, на ганку універу пострибують масного чорног ... Читати далі »
Переглядів: 614 | Додав: psycommunity | Дата: 01.11.2012 | Коментарі (0)

Пошуку шляхів створення ефективної системи роботи професійної команди навчальних закладів та розгляду інших актуальних питань попередження і профілактики девіантної поведінки дітей та учнівської молоді був присвячений обласний семінар-практикум «Попередження та профілактика девіантної поведінки в освітньому середовищі: соціально-педагогічні аспекти», який відбувся 30 жовтня 2012 року на базі Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 27 імені М.К. Путейка. – Тетяна Володимирівна Войцях, методист обласного центру практичної психології і соціальної роботи Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників. У роботі семінару-практикуму взяли участь 75 спеціалістів психологічної служби закладів освіти Черкаської області – соціальні педагоги та практичні психологи дошкільних навчальних закладів, загальноосвітніх шкіл, навчальних закладів інтернатного типу та професійно-технічних навчальних закладів, а також представник каф ... Читати далі »

Переглядів: 597 | Додав: psycommunity | Дата: 31.10.2012 | Коментарі (0)

З 8 по 30 жовтня на сайті ЧОІПОПП обласний центр практичної психології та соціальної роботи провів науково-практичну Інтернет-конференцію «Досвід спеціалістів психологічної служби в подоланні негативних явищ в учнівському середовищі».

Автори дописів, практичні психологи та соціальні педагоги, чиї статті розміщено на сайті, досліджують проблему насильства у навчальному закладі (Уманська Олена, Мусатенко Ніна), профілактику та попередження даного явища (Боголій Віталій, Деркач Галина, Ковальська Тетяна), в т.ч. питання превентивного виховання молодшого школяра (вчитель початкових класів Пришлюк Алла), описують корекційні та розвивальні підходи в рамках теми (Дахно Лариса, Менщикова Олександра, Михайлова Людмила), в т.ч. прийоми формування просоціальної поведінки дошк ... Читати далі »

Переглядів: 1655 | Додав: psycommunity | Дата: 17.10.2012 | Коментарі (0)

"Навчитися можна тільки тому, що любиш" (І.В.Гете). На семінарі для практичних психологів "Забезпечення психологічних умов становлення професійної компетентності педагога", що відбувся 16 жовтня, розглядалася проблема психологічного супроводу професійної компетентності педагога  як одного з напрямків у діяльності працівників психологічної служби. Т.Артеменко розповіла про організацію професійних інтервізійних груп для педагогів та про методику проведення Балінтовської групи за п"ятикроковою моделлю. Учасники працювали в режимі Балінтовської групи та розглянули випадок із практики. Найбільше уваги та часу було приділено вичлененню запиту, правильне формулювання якого є запорукою ефективної групової роботи щодо його задоволення. Було розглянуто різні види запитів та алгоритм роботи з ними. Робота з запитом учасника була результативною та завершилася позитивним зворотним зв"язком. Спеціалісти отримали буклети із алгоритмами та принципами роботи інтервізійної та Балінтовської груп. Із компетенціями практичного психолога щодо здійснення психолого-педагогічного супроводу дітей із особливостями розвитку учасників познайомила Н.Верба, консультант-практичний психолог, фахівець з питань девіантної поведінки ОПМПК. Принципи командоутворення у закладі обговорювалися зі завідувачем ОЦППСР В.Боголієм.
Переглядів: 893 | Додав: psycommunity | Дата: 16.10.2012 | Коментарі (0)

Методист Тетяна Артеменко 11 жовтня працювала у відділі освіти міста Христинівки Черкаської області з метою надання методичної допомоги працівникам психологічної служби району. Під час роботи були заслухані запити спеціалістів та проведена інтервізійна група. Одним із питань у роботі групи був розгляд випадку із практики. Фахівці працювали у форматі Балінтовської групи за п'ятикроковою моделлю. Серед основних запитів згадані конфлікти ушколі між учнями, учителями та батьками, виконання робочих навантажень, що виходять за межі посадових обов'язків, та робота з дистанційними сім'ями. Учасникам були надані друковані методичні рекомендації по проведенню інтервізійних та балінтовських груп. З завідувачкою методкабінетом Тетяною Сергіївною Терещук було обговорено перспективи роботи психологічнлї служби району, в т.ч. створення центру практичної психології для задоволення потреб закладів у наданні соціально-психологічних послуг.
Переглядів: 530 | Додав: psycommunity | Дата: 11.10.2012 | Коментарі (0)



10-11 жовтня відбувся обласний семінар для керівників позашкільних навчальних закладів "Створення умов для професійного самовизначення та творчої самореалізації вихованців позашкільних навчальних закладів засобами науково-технічної творчості". Про ефективне спілкування керівника розповіла учасникам методист-практичний психолог обласного центру Т.Артеменко ("Основні засади ефективної комунікації менеджера"). Вирішення проблемних ситуацій у організації ілюструвала презентація, що описувала п"ятикрокову модель взаємодії. За учасниками залишився вибір - використовувати монологічну чи далогічну моделі у спілкування з підлеглими. Результатом може стати формування або автократичного стилю управління колективом, або ж створення команди. Загалом управлінська взаємодія може бути гнучкою та використовувати різні комунікативні стилі для кожного окремого випадку, проте для ефективної діяльності організації та створення психологічного комфорту для її членів доцільніше вибирати діалогічний стиль взаємодії. Обговорюючи тему взаємодії у колективі, учасники також цікавилися роллю психолога у дошкіллі та загалом у державі, розглядали проблему мотивації спеціалістів дошкілля у підвищенні власної професійної компетентності та атестації. 
Переглядів: 647 | Додав: psycommunity | Дата: 10.10.2012 | Коментарі (0)