Вітаю Вас, Гість
Головна » 2016 » Лютий » 27 » навчання щодо підтримки дітей, які є сиротами або позбавлені батьківського піклування : сесія друга
18:11
навчання щодо підтримки дітей, які є сиротами або позбавлені батьківського піклування : сесія друга

Як і було обіцяно, на Черкащину вдруге завітали тренери Благодійного фонду «Единственная» (благодійний фонд однойменного журналу за підтримки одного з найбільших видавничих будинків України «Едіпресс Україна»). Тренінг пройшов 25-26 лютого, і цього разу зібрав 21 особу – 19 працівників інтернатних закладів та 2 працівників обласного інституту.

Темою лютневої сесії стали особливості дитини з травматичним досвідом. Учасники відстежували пускові механізми травми, працювали над самим визначенням феномену травми, відшукували відмінності між поняттями «зміни», «втрата», «травма», розглядали різновиди травми, як-то гостру, хронічну травму та травму комплексну, їхній вплив на розвиток дитини. Ілюстративною виявилася вправа на побудову контакту з дитиною, що має у досвіді травму та реагує певні тригери - пускові крючки повторного проживання травми. Важливим для групи було і виділення типових помилок при встановленні подібного контакту – це доторкання, яких все ж краще уникати, занадто близька дистанція та розпитування. Також група разом з тренером розглянула сфери складнощів, які виникають у житті дитини, що  пережила травматичну ситуацію. Розділившись на три мікрогрупи, учасники склали список факторів, які впливають на проживання дитиною такої події. Фотозвіт роботи груп дивись на стор. http://psycenter.at.ua/photo/ .

Корисним нагадуванням стала графічна схема, що відображає простір любові, до якого вписані «Я», «Ти», «Діти», «Батьки», «Друзі, «Робота» тощо. Схема робить акцент на партнерській взаємодії «Я»-«Ти», відсуваючи всі інші об’єкти на вторинні позиції, і саме такий розподіл вважається нормою.

Наступого дня учасники працювали над видами травм та їх проявами. Група спільно визначала та презентувала індикатори проявів травми на різних рівнях, розглядала через приклади роботу механізмів самозахисту травмованої дитячої психіки, діагностувала фази, через які проходить дитина при переведенні до інтернатного закладу. Значну увагу тренер  приділила феномену вторинної травматизації, його розпізнаванню та запобіганню. Вправи для актуалізації власного особистісного ресурсу з метою запобігання травматизації та вигоранню викликали особливий емоційний відгук аудиторії.

До настання наступної зустрічі, яка планується на кінець квітня місяця, кожен учасник визначив для себе ту ресурсну діяльність, яку він збирається втілити як частину власного досвіду. Також група вважається вже достатньо підготовленою, щоб розпочати поширювати отримані на тренінгу знання та навички серед педагогів. Організатори чекають від учасників невеликих звітів-презентацій, які могли би відобразити стан утілення теми у середовищі власного навчального закладу. Презетації можуть включати тексти, фото, відгуки учасників, власні творчі ідеї. Обмін методичною інформацією можна здійснювати, створивши відповідне професійне середовище, наприклад, групу у ФейсБук. Для початку учасникам було запропоновано приєднатися до вже існуючої групи у ФБ «Психологічна служба Черкаської області». Якщо буде така потреба, згодом можна буде від'єднатися, створивши власну групу.

Сторінка фонду у ФБ: https://www.facebook.com/Edinstvennaya.charity/?fref=ts

Сторінка групи «Психологічна служба Черкаської області»: https://www.facebook.com/groups/817697061673636/

Переглядів: 482 | Додав: psycommunity | Теги: партнерство, травма, Навчання, ресурс, втрата, тренінг | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]