Вітаю Вас, Гість
Головна » 2015 » Лютий » 23 » нові освітні практики як відповідь на суспільні випробування сьогодення
16:39
нові освітні практики як відповідь на суспільні випробування сьогодення

З 23 лютого по 4 березня на сайті Черкаського ОІПОПП проходить обговорення статей та тез учасників науково-практичної Інтернет-конференції «Зміна організаційно-освітніх практик як складова суспільного зламу сьогодення».

У конференції взяли участь працівники психологічної служби системи освіти області та педагогічні працівники, які поділилися власними практичними напрацюваннями з проблеми  застосування нових освітніх практик у відповідь на сучасні суспільні та галузеві виклики. Для розгляду пропонувалися такі питання: 1. Рух до діалогічної взаємодії як засаднича ознака освітнього менеджменту нового часу. 2. Психолого-педагогічні засади інституційної спадкоємності в діяльності закладів і установ освіти в умовах упровадження нової концепції розвитку вітчизняної освіти: рівні «дошкільна» – «середня  (І, ІІ, ІІІ ступені)» - «вища освіта (0, І, ІІ, ІІІ рівні)» – «професійна освіта (І, ІІ рівні)». 3. Технології створення актуалізуючого, соціально чутливого та ціннісно насиченого освітнього простору у закладах та установах освіти. 4. Соціально-психологічна складова між- та внутрігалузевої взаємодії фахівців при наданні допомоги вразливим категоріям населення: внутрішнім переселенцям, дітям та дорослим з особливими освітніми потребами, особам, сім'ям та групам з медичним, психологічним, соціально-економічним статусом тощо. 5. Надання в умовах навчального закладу (установи) підтримки особам та групам, що пережили ситуацію життєвої кризи.

Проаналізувавши дописи на предмет авторства, організатори відібрали для публікації 17 авторських матеріалів. Сертифікати участі автори можуть отримати у 315 каб. інституту. За результатами роботи конференції готується збірник.

Аналізуючи зміст виступів, вичленимо основні напрямки та теми.

Так, автори дописів широко досліджують вплив мистецької та імажинативної терапії на подолання негативних наслідків впливу травматизуючих ситуацій на особистість. Особливості використання сенсорної кімнати для дошкільнят висвітлили Інна Кравченко та Катерина Музиченко (місто Умань). Катерина Шевченко (місто Звенигородка) розповіла про терапевтичні пісок та фарби та їх використання у дитячому закладі для роботи з дітьми із сімей внутрішніх мігрантів та дітьми, у яких діагностується підвищений рівень тривожності та труднощі соціалізації. Приклади експресивної психотерапії з підлітками-переселенцями розглянула Людмила Придаток (місто Городище). Людмила Луніна (село Піщане Золотоніського району) проаналізувала напрями та техніки образо-(імаго-) терапії та їх вплив на особистість школяра. Сергій Піхуля (Державний навчальний заклад «Черкаський професійний ліцей») поділився своїми практичними здобутками щодо використання фотомистецьких прийомів у роботі з учнями професійно-технічного навчального закладу. Використання корекційних прийомів релаксації та візуалізації для подолання особистісної тривожності студента описала у своїй статті Оксана Попик (комунальний вищий навчальний заклад «Корсунь-Шевченківський педагогічний коледж ім. Т.Г. Шевченка Черкаської обласної ради»).

Тетяна Сліпенька (село Васютинці Чорнобаївського району) наголосила на кризовій інтервенції як методі подолання  травматизації у дітей.

Залишається актуальною і тема розвитку діалогічних стосунків в освіті. Розвиток конструктивної взаємодії в освітньому середовищі досліджував Олексій Кравченко (місто Христинівка). Про роботу школи психологічних знань педагога розповіла Любов Похил (місто Сміла). Цілі та результати роботи педагогічного семінару, що діяв упродовж навчального року, розкрила Ольга Скляренко (місто Сміла). Тетяна Деркач та Олексій Деркач (економічне відділення відокремленого структурного підрозділу Агротехнічного коледжу Уманського національного університету садівництва) поділилися досвідом розбудови діалогічної взаємодії викладача і студента в коледжі.

Дві роботи присвячені ігровим технологіям як засобам для розвитку особистості – це статті Наталії Макрушиної (місто Умань) та Анни Мартинчук (село Родниківка Уманського району).

Тема інклюзії у діяльності загальноосвітніх шкіл розкрита у дописах Людмили Дивнич (місто Звенигородка) і Лариси Сокирської (місто Умань).

Актуальна нині тема профілактики та подолання насильства звучить у статті Надії Водяник (село Чапаївка Золотоніського району).

Досвід роботи Скородистицької школи життєтворчості представлений Світланою Кучман (Чорнобаївський район).

Дякуємо учасникам конференції за активність та творчість та запрошуємо всіх бажаючих до обговорення представлених матеріалів. Ознайомитися зі статтями та тезами можна за лінком http://oipopp.ed-sp.net/content/view/3807/15/

Сподіваємося, що у області і далі буде накопичуватися досвід діяльності психологів, соціальних педагогів, інших педагогічних працівників щодо напрацювання нових галузевих практик як відповіді на суспільні випробовування сьогодення.

Переглядів: 588 | Додав: psycommunity | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]