Вітаю Вас, Гість
Головна » 2013 » Травень » 23 » травматизація і насильство. позаплановий навчальний семінар центру
11:59
травматизація і насильство. позаплановий навчальний семінар центру

23 травня 2013 року на базі Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників спеціалісти обласного центру практичної психології і соціальної роботи провели семінар «Психолого-педагогічні аспекти роботи з дітьми, які пережили ситуацію насильства».

Наталія Миколаївна Чепурна, ректор інституту, кандидат пед. наук, на початку роботи окреслила завдання семінару, наголосивши на актуальності теми попередження формування делінквентної поведінки підлітків та подолання насильства у закладах освіти. Був зроблений акцент на зростанні толерантності до проявів «інакшості» у суспільстві, яка є як свідченням гуманного ставлення до іншого, так і можливим підґрунтям для формування неадекватних життєвих установок у підростаючого покоління. Адже у суспільстві все більше посилюються такі негативні прояви, як насильство, декларація спотворених моральних цінностей, руйнування інституту сім’ї, неефективність різних виховних систем. У зв’язку з цим як ніколи важливою є роль психологічної служби у закладах освіти, яка покликана піклуватися про соціальне та психологічне здоров’я особистості, сприяти створенню умов безпечного освітнього простору та підтримувати тих учасників навчально-виховного процесу, що потрапили у складні життєві ситуації, пов’язані з психологічною травматизацією.

Продовженням роботи семінару стали майстер-класи методистів обласного центру практичної психології і соціальної роботи.

Майстер-клас Т.В.Войцях, методиста-соціального педагога центру, «Методики та алгоритми роботи з попередження та профілактики насильства над дітьми» був присвячений розгляду норм законодавства України з питань відповідальності педагогічних працівників за попередження будь-яких форм насильства та жорстокого поводження з дітьми в освітньому середовищі. Зокрема, на прикладі ситуацій з професійної діяльності спеціалістів психологічної служби були опрацьовані алгоритми дій працівників закладів освіти у таких випадках, як: виявлення у дитини ознак насильства; отримання повідомлення або заяви про випадок жорстокого поводження з дитиною чи реальну загрозу його вчинення; коли стали свідками жорстокого поводження з дитиною чи реальної загрози його вчинення у навчальному закладі. Учасники за допомогою мультимедійної презентації проаналізували причини виникнення ситуацій насильства і жорстокого поводження з дітьми в освітньому середовищі та вплив пережитого в дитинстві насильства на формування моделей поведінки в дорослому житті, розглянули зовнішні (фізичні) та поведінкові ознаки, які можуть свідчити про здійснення насильства над дитиною. В рамках роботи майстер-класу учасники ознайомились з формами, методами і технологіями превентивної та профілактичної роботи з усіма учасниками навчально-виховного процесу, спрямовані на протидію насильству над дітьми та попередження формування насильницької поведінки. По завершенню роботи майстер-класу учасники отримали пам’ятку з питань дотримання законодавства щодо забезпечення захисту дітей від будь-яких форм насильства.

В рамках роботи майстер-класу «Методи та прийоми психологічної підтримки дітей, що пережили ситуацію насильства», проведеного методистом-практичним психологом Т.Б.Артеменко, учасники розглянули особливості розвитку особистості, які призводять до формування схильності до віктимної та агресивної поведінки, специфіку переживання людиною перенесеної нею психологічної травми, етапи та завдання консультативного процесу осіб, що пережили ситуацію насильства, а також окремі аспекти терапевтичних стосунків з потерпілими та агресорами. Фахівці опрацювали відповідні техніки, методи та прийоми, що застосовуються у роботі консультанта на кожній стадії консультативної взаємодії. Кожен учасник отримав пам’ятку – програму психологічної допомоги людям, що пережили шокову травму.

За результатами роботи семінару учасники поділилися своїми враженнями, проаналізували свої здобутки, отримані під час роботи майстер-класів, озвучили професійні наміри та плани, що стосуються подальшого опанування темою.

За підсумками семінару рекомендовано проведення відповідних навчань для педагогічних працівників, які будуть задіяні для роботи у літніх таборах відпочинку та оздоровлення.

Переглядів: 463 | Додав: psycommunity | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]