Вітаю Вас, Гість
Головна » 2011 » Липень » 11 » ЗАОЧНА ЛІТНЯ КОНФЕРЕНЦІЯ
23:58
ЗАОЧНА ЛІТНЯ КОНФЕРЕНЦІЯ
Увага! наберіть у пошуковику "Черкаський освітянський портал", зайдіть на сайт ЧОІПОПП та прочитайте про заочну конференцію центру, присвячену іміджу працівника служби. Реєструйтесь на форумі та залишайте для нас свої думки та пропозиції.
Переглядів: 632 | Додав: psycommunity | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 2
1 вика  
Опис досвіду роботи психолога Золотоніської гімназії ім. С.Д. Скляренка Ракітіної Вікторії Миколаївни по залученню учнів-волонтерів до діяльності психологічної служби в напрямку превентивної та профілактичної соціально-педагогічної роботи з молоддю.

Волонтерство – справа корисна і далеко не нова. Можливо, раніше це все мало іншу назву – проте суть не змінилися. Доброчинність та милосердя – кити, на яких впевнено тримається волонтерський рух, - будуть існувати, допоки існує людство.
Роль волонтерства у соціальній сфері визнана в Україні і на державному рівні, що знаходить своє підтвердження в окремих законодавчих документах, зокрема у законах України «Про соціальну роботу з дітьми та молоддю», «Про соціальні послуги», в яких добровільна праця волонтерів визнається як необхідна соціально корисна.
Особливість волонтерського руху в Україні полягає у тому, що найчисленнішою групою волонтерів, які працюють у соціальній сфері, є учнівська і студентська молодь. Участь молодих людей у волонтерському русі дає їм змогу зробити особистий внесок у розв’язання соціальних проблем, випробувати свої можливості, брати участь у проектах і програмах соціальної спрямованості.
Реалізація проекту «Волонтерський рух як інноваційна форма розвивальної, превентивної та профілактичної соціально-педагогічної роботи з молоддю» дала новий досвід та нові ресурси для розширення діяльності фахівців психологічної служби.
Метою соціально-психологічної служби гімназії ім. С.Д. Скляренка м. Золотоноші було спрямувати спільні зусилля на активізацію волонтерської діяльності учнівської молоді з питань запобігання негативним явищам в учнівському середовищі.
Учасниками, що підтримали проект, стали працівники психологічної служби гімназії (практичний психолог Ракітіна В.М.), учні-волонтери 9-11 класів (Аня Буркут, учениця 10 класу, переможець конкурсу «Волонтер року»; Хачатрян Артур, учень 10 класу, Інна Таран, учениця 9 класу, Косенко Олексій та Некрасов Олександр, учні 11 класу), класні керівники старших класів, фахівці «Центру розвитку молоді» Оксана Черв’якова та міжнародний волонтер Ванесса Рой.
Для учнів 8-9 класів були проведені тренінгові змагання «Безпека в Інтернеті». Основним завданням було ознайомити підлітків з можливими небезпеками, які виникають при користуванні Інтернетом і спільно виробити правила безпечного користування Мережею.
В процесі заняття його учасники підсумували всі свої знання у сфері інформаційних технологій, колективно сформулювали декілька основних небезпек при безконтрольному та безвідповідальному серфінгу Інтернетом, а саме:
- надання приватної інформації в соціальних мережах;
- спілкування з випадковими людьми;
- можливість зараження вірусом персонального комп’ютера при відвідуванні потенційно небезпечних веб-сайтів;
- імовірність отримання недостовірної, неточної чи некоректної інформації при підготовці до занять.
Особливо дієвими та корисними визнали тренінги, що проводили Аня Буркут та Артур Хачатрян по профілактиці ВІЛ/СНІДу. За словами молоді, вони все-таки потребують інформації як себе захистити саме від підготованих для такої роботи волонтерів-однолітків.
Підсумковою акцією був виступ психологічного театру з акторами-волонтерами по профілактиці шкідливих звичок «Любов зла», який надзвичайно гарно сприйнявся учнями старших класів.
Важливим елементом у спільній роботі був взаємозв’язок усіх учасників педагогічного процесу, а також ставлення і готовність кожного зробити конкретну добру справу, а потім стають гідною заміною випускникам.
Ця робота дозволяє працювати всім заради єдиної мети, формує вміння

2 вика  
Ця робота дозволяє працювати всім заради єдиної мети, формує вміння приймати важливі рішення.
Велике значення має наступність. Краще мати різновіковий склад волонтерських загонів, де молодші, працюючи зі старшими товаришами, вчаться в них, переймаючи досвід.
Як показав досвід проекту, запрошення учнів-волонтерів до діяльності психологічної служби є доцільним, оскільки має свої переваги. Зокрема, спілкування однолітків на різні теми дало широкий простір для самовираження, волонтери також мали пройти курс про знання вікових психологічних особливостей підлітків, мали навики вирішення конфліктних ситуацій у дитячих колективах. Для того, щоб робота учня-волонтера психологічної служби проходила з мінімальними ризиками, обов’язковим був психологічний супровід роботи, рефлексія діяльності, робота на розвиток ресурсів і профілактика вигорання.
Загалом, участь у проекті впливає на створення позитивного іміджу психологічної служби найкращим чином.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]