14:41 досвід роботи Нелі Каневської: щорічний психологічний мотузковий курс для ліцеїстів Монастирищини |
Новостворені групи ДНЗ «Монастирищенський професійний ліцей» в перші тижні вересня свого першого навчального року побували на одноденному психологічному екстрім-тренінг-марафоні "Мотузковий курс". Лісові тренінги, які проводить практичний психолог ліцею Неля Каневська, є традиційною щорічною практикою, яка дозволяє вирішити основні завдання адаптації першокурсників: Завдання № 1 - створення довіри. Учні, які щойно поступили на навчання, в більшості зовсім не знайомі один з одним, оскільки приїхали з різних куточків нашого району, різних районів Черкаської області та сусідніх областей. І добре, коли вони спілкуються між собою хоч на елементарному рівні: вітаються в ліцеї, формально цікавляться справами один одного тощо. Та дуже засмучує протилежне: конфлікти, непорозуміння, приниження, психологічне напруження. Під час навчання, де вони звикають до нових вимог, які суттєво відрізняються від шкільних та й у гуртожитку, де вони намагаються організувати спільне господарство і якось співмешкати один з одним, практика прізвиськ та погроз, невміння слухати та домовлятись, емоційний дискомфорт стають величезною перешкодою в досягненні значущих цілей. Щоб допомогти учням навчитися поважати різні точки зору й бачити один одного в різних ситуаціях з кращого боку, учасникам тренінгу пропонуються вправи мотузкового курсу, які побудовані таким чином, що без довіри й вміння слухати та домовлятися один з одним неможливо виконати жодного завдання. Лише діючи спільно, підтримуючи один одного, довіряючи колективу, можна вирішити поставлені задачі. Ось так само собою створюється основа для довірливих стосунків. Завдання № 2 - об'єднання зусиль кожного учасника в одну загальну діяльність для досягнення спільної мети. Це завдання включає в себе перехід від індивідуального до колективного. Кожен учень тут розуміє, що він працює заради загального успіху команди, лише згодом усвідомлює, що й особисто для себе кожен здобуває щось важливе. Ось так, граючись, учні практично засвоюють алгоритм виконання будь-якого спільного завдання, які в майбутньому ставитимуться перед ними. Відчувають себе єдиним організмом, який можна порівняти з мурашником, де кожен знає свою справу і працює на спільну мету. Завдання № 3 - закладення фундаменту дружньої та доброзичливої атмосфери, групової культури зі своєю єдиною мовою розуміння, своїм понятійним словником для побудови тісного співробітництва в подальшому житті та, головне, на базі партнерських відносин. В результаті тренінгу вдалося досягти таких результатів: знайомство учнів один з одним та своїми викладачами; вироблення командного духу та вміння працювати в команді; виявлення лідерів та сильних сторін кожного учасника команди; згуртування команди; психологічне розвантаження та створення безпечного простору для спілкування. Підготувала Н.Каневська, практичний психолог-методист вищої категорії, вересень 2017 р. Див. також тут: https://www.facebook.com/nelya.kanevska/posts/1937676573223254 https://www.facebook.com/groups/817697061673636/permalink/1282293418547329/ Фото тут: http://psycenter.at.ua/photo/treningi/trening_motuzkovij_n_kanevska_2017_09/48 |
|
Всього коментарів: 0 | |