В рамках Всеукраїнського тижня права, що проходив з майстрами виробничого навчання у Черкаському професійному автодорожному ліцеї, проведено тренiнг "Засади успішного педагогiчного спiлкування" спiльно з методистом обласного центру практичної психологiї та соцiальної роботи ЧОIПОПП Артеменко Т.Б. Учасники заняття розглянули типові ситуації у педагогічному спілкуванні, які є складними для вирішення, та спробували їх розв'язати. Для цього тренер запропонувала зробити дві групи характеристик – того, як почувається майстер у складній педагогічній ситуації та як він сприймає учня. Працюючи над змістом характеристик, учасники вийшли на чотири групи базових емоційних установок, а саме «Я-плюс, Ти-плюс», «Я-плюс, Ти-мінус», «Я-мінус, Ти-плюс», «Я-мінус, Ти-мінус». Найхарактернішим переживанням у складній комунікативній ситуації виявилася установка «Я-мінус, Ти-мінус», і разом з тим відбулося розуміня того, що з подібним негативно забарвленим переживанням про себе та про партнера по комунікації навряд чи можна будувати ефективну взаємодію. Після цього учасники спробували через прийом позитивного переформулювання трансформувати установки на більш продуктивні (наприклад, учень, який демонструє примітивні форми поведінки, такі як плювання, агресив
...
Читати далі »