12:16 Професійна команда проти девіацій | |
Пошуку
шляхів створення ефективної системи роботи професійної команди навчальних
закладів та розгляду інших актуальних питань попередження і профілактики
девіантної поведінки дітей та учнівської молоді був присвячений обласний
семінар-практикум «Попередження та профілактика девіантної поведінки в освітньому
середовищі: соціально-педагогічні аспекти», який відбувся 30 жовтня 2012 року
на базі Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 27 імені
М.К. Путейка. –
Тетяна Володимирівна Войцях, методист обласного центру практичної психології і
соціальної роботи Черкаського обласного інституту післядипломної освіти
педагогічних працівників. У роботі семінару-практикуму взяли участь 75
спеціалістів психологічної служби закладів освіти Черкаської області –
соціальні педагоги та практичні психологи дошкільних навчальних закладів,
загальноосвітніх шкіл, навчальних закладів інтернатного типу та
професійно-технічних навчальних закладів, а також представник кафедри
психології Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних
працівників. З вітальним словом на початку семінару виступила Надія
Іванівна Олійник, директор Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ
ступенів № 27 імені М.К. Путейка, яка представила досвід налагодження у школі
системи співпраці учасників навчально-виховного процесу щодо попередження та
профілактики негативних явищ в освітньому середовищі, і зокрема девіантної
поведінки учнів. В ході пленарного засідання координатор і методичний
керівник семінару Тетяна Володимирівна Войцях, методист обласного центру
практичної психології і соціальної роботи Черкаського ОІПОПП, у своєму виступі
«Девіантна поведінка: основні терміни та їх визначення» наголосила на
важливості формування єдиного категорійно-термінологічного апарату та
узгодженості мети, завдань, змісту та шляхів співпраці спеціалістів
психологічної служби, педагогічного колективу та інших суб’єктів
соціально-педагогічної діяльності щодо попередження та профілактики девіантної
поведінки. Навчально-методична цінність виступу Войцях Т.В. полягала у чіткому
розмежуванні понять «превенція» та профілактика», а також у представленні нових
наукових підходів до класифікації видів девіантної поведінки та характеристики
різновидів їх проявів. Практична
частина семінару проходила у формі тренінгу, під час якого розглядалися і
опрацьовувалися практичні аспекти роботи спеціалістів психологічної служби щодо
попередження та профілактики девіантної поведінки в межах компетенції закладів
освіти різного типу. Учасники семінару за вибором брали участь у роботі тематичних
секцій, де модератори з числа членів творчої групи по підготовці
семінару-практикуму висвітлили такі питання, як: «Шляхи створення ефективної системи попередження девіантної
поведінки дітей» (І секція), «Професійна команда як суб’єкт профілактики девіантної
поведінки учнів. Системи роботи спеціалістів психологічної служби з
педагогічним колективом» (ІІ секція), «Інтерактивні технології як ефективний
інструмент превентивної та профілактичної роботи» (ІІІ секція). Учасники семінару отримали збірник робочих матеріалів та
електронний посібник з навчально-методичними матеріалами обласного
семінару-практикуму. Підводячи підсумки роботи, учасники відзначили актуальність
та важливість обраної теми, високо оцінили рівень організаційної та методичної
підготовки семінару-практикуму, висловили подяку за створення сприятливих умов
для роботи та висловили побажання щодо подальшої співпраці. | |
|
Всього коментарів: 0 | |