Вітаю Вас, Гість
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 2
  • 1
  • 2
  • »
Форум » Test category » Test forum » Школа професійної майстерності. Заняття 3, 2014 (концепція ресурсу як противага концепції дефекту)
Школа професійної майстерності. Заняття 3, 2014
psycommunityДата: П`ятниця, 04.04.2014, 21:02 | Повідомлення # 1
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 41
Репутація: 0
Статус: Offline
Заглянувши до Плану заходів щодо розвитку психологічної служби Черкаської області на період до 2017 року, затвердженого наказом ДОН Черкаської ДА № 659 від 23.12.2013, ми знайдемо там пункт 5.2, який нас спонукає до «створення карт ресурсу особистості, групи, закладу, організації, соціальних і професійних спільнот з метою профілактики соціальних ризиків у системі освіти та соціально-педагогічному оточенні вихованців, учнів, студентів». Такою є наша відповідь як центру практичної психології і соціальної роботи на виклики життя і т.зв. «соціальні ризики», які не сходять з «верхніх топів» гарячих тематик, якими опікується служба.
Окрім того, ми хочемо запропонувати концепцію ресурсу на противагу концепції дефекту. Що це значить? Скажімо, шкільна характеристика на учня пишеться традиційно в оціночному ключі, часто з використанням психологічних чи педагогічних (якщо такі існують) діагнозів і є своєрідною «замальовкою з натури». Але як цей папірець допомагає зростанню та розвитку дитини? Порівняю з метафорою, яку часто використовую. Щоби сісти в автомобіль і їхати, все, що водію потрібно, це залити бензин. Під капот водій буде зазирати лише у крайньому випадку – коли з машиною щось негаразд. А що часто роблять педагоги (і психологи теж)? Замість «сісти» і «їхати» (просто і природно взаємодіяти з дитиною), вони чомусь починають копирсатись у моторі, смикають за різні трубочки (ану, подивимося, як ти тут влаштований), а часто ще й зливають бензин (ти поганий учень). Тому є пропозиція. Давайте спробуємо замість оціночної характеристики (або поряд з нею) складати карту ресурсу дитини (говорячи мовою позитум-підходу, визначати її сильні сторони та все те, що дитину підтримує і підбадьорює). Адже все, що нам треба, це «пальне», щоб рухатись. Вправляння у складанні подібних карт планується також для групи та спільноти.Відсьогодні та упродовж найближчого тижня ми проводимо заочне заняття Школи професійної майстерності для працівників психологічної служби з фактично однойменною назвою «Ресурси особистості, групи, спільноти у профілактиці соціальних ризиків у системі освіти та соціально-педагогічному оточенні вихованців, учнів, студентів». Для професійного обговорення пропонуються наступні питання: 1. Кризовий соціум та адаптивний ресурс особистості. 2. Культурально-світоглядні відмінності між психологом та клієнтом та професійна етика. 3. Побудова карти ресурсу особистості, групи, спільноти.Метою роботи Школи є обмін методичним та особистісним досвідом подолання кризових станів, профілактика соціальних ризиків у суспільстві та освітянському соціумі, напрацювання відповідного прикладного інструментарію для застосування його у професійній діяльності. Автор прикріпила файл «особистісний ресурс», який учасники заняття можуть скачувати та обговорювати.
Нагадуємо, що зареєстровані учасники можуть залишати свої дописи по темі, розміщати посилання, приєднувати текстові і графічні файли.
Прикріплення: 6493804.doc (104.0 Kb)
 
Lubarska_OДата: Вівторок, 08.04.2014, 10:08 | Повідомлення # 2
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
Доброго дня учасникам та організаторам заняття. Особисто для мене тема особистісного ресурсу є цікавою, тому що не завжди все вдається . Важливо розібратися для початку в собі, у своїх ресурсах, щоб об'єктивно сприймати оточення. Для мене сьогоднішня тема  -  ще одна  сторінка "книги самопізнання".
 
psycommunityДата: Вівторок, 08.04.2014, 10:32 | Повідомлення # 3
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 41
Репутація: 0
Статус: Offline
Доброго дня, шановні колеги. Ми раді вітати на нашому Інтернет-семінарі Людмилу Коваль з Лисянки (НВК), Віру Поліщук з Мокрокалигірського аграрного ліцею, Аллу Логвиненко з м.Ватутіне (ПТУ "2), Олесю Любарську з м.Умані (НВК школа-ліцей), Сергія Піхулю з м.Черкас (професійний ліцей). Приємно бачити вас на нашому зібранні. Поділіться, по-можливості, Вашим досвідом професійної практики за нинішньої ситуації суспільної кризи. Що для вас є ресурсом? Так, Олеся підійшла до теми ресурсу з рефлексивної позиції, наголошуючи на роботі, насамперед, з власним ресурсом. Сергій наголосив на важливій здібності психолога навчатися чомусь новому у свого клієнта. Чи потребуєте ви також фахової підтримки для вирішення окремих ситуацій з практики? Нагадуємо, що основне обговорення проходить за темою "Школа професійної майстерності. Заняття 3, 2014" саме на цій сторінці. Ви можете також завантажити Прикріплення, яке розмістив psycenter при викладенні теми, і ми спробуємо дати на цей матеріал зворотний зв"язок. Для ознайомлення з іншими матеріалами переходьте за лінками суспільний розлом як робочий майданчик психолога, імідж психолога
 
psycommunityДата: Вівторок, 08.04.2014, 10:52 | Повідомлення # 4
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 41
Репутація: 0
Статус: Offline
Пропоную невеличку діагностику. Дуже точний психологічний колірний Тест Люшера он-лайн. Пройдіть його не думаючи, відповідайте спонтанно, і ви здивуєтеся збігу тест Люшера Ігри роблять нас щасливими, тому що ми забуваємо про проблеми і стаємо цікавими дітьми. "А щодалі?" - Після тесту задайте собі розвиваючі питання:1. У чому мої плюси і мінуси? 2. Як я можу трансформувати мінуси на плюси? 3. У чому мій головний ресурс?4. Що я можу поліпшити в собі? 5. Які три дії я можу зробити в найближчі дні, щоб мій розвиток став більш ефективним і радісним? (Я знаю- ви всі молодці!)
 
psycommunityДата: Вівторок, 08.04.2014, 13:03 | Повідомлення # 5
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 41
Репутація: 0
Статус: Offline
А тепер - окремі тематичні блоки для ознайомлення. Переходьте за лінками, читайте, слухайте, споглядайте і діліться враженями та пропозиціями. Тож, розпочнемо з розгляду світоглядних позицій. стосунки важливіші за позицію, моральна інвалідність,  в усьому винні психологи? ((. В останньому матеріалі мова, правда, про російських психологів, але проблема змальована зі стовідсотковою подібністю до рідної ментальності. І, як завжди, складна, але неймовірно цікава Оксана Забужко О.Забужко про відрощування душі
 
psycommunityДата: Вівторок, 08.04.2014, 13:16 | Повідомлення # 6
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 41
Репутація: 0
Статус: Offline
Наступне, що пропоную - робота психолога і психотерапевта з різними станами та симптомами. Розуміючи непростий час, який ми зараз переживаємо, розпочну з професійного вигорання. Процитую чеховську Палату №6: "Люди,имеющие служебное, деловое отношение к чужому страданию, например судьи, полицейские, врачи, с течением времени, в силу привычки, закаляются до такой степени, что хотели бы, да не могут относиться к своим клиентам иначе, как формально; с этой стороны они ничем не отличаются от мужика, который на задворках режет баранов и телят и не замечает крови". До речі, специфічний чехівський гумор - той ресурс, який я віднайшла для себе останнім часом. Рекомендую до перечитування )) А тепер трохи посилань: метафора Каїна і Авеля в терапії сім'ї і спільноти, поради психолога у новій реальності , посттравматичні розлади і терапія, терапія дорослих, що переживають горе, таблиця по психосоматиці, зайве тіло як реакція на стрес, 10 ознак отруєння психологією, скільки коштує психотерапія і чому (як? Ви ще не берете гроші?) , терапевтичний лист собі
 
psycommunityДата: Вівторок, 08.04.2014, 13:25 | Повідомлення # 7
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 41
Репутація: 0
Статус: Offline
Від діловитості запрошую перейти до гумору: психотерапевтичні «заманухи», тижпсихолог! (А Сосланд з іронією про психологів і психологію), ще про тижпсихолог, одностишия. Вважаю гумор та іронію дієвим ресурсом. Він вирятовує від стресів, фрустрацій, вигорань, всіляких астеній і навіть може бути почутим людиною, що знаходиться в депресивному стані. Тож, посміхайтеся!
 
psycommunityДата: Вівторок, 08.04.2014, 13:34 | Повідомлення # 8
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 41
Репутація: 0
Статус: Offline
Тим часом, вивільняючи ресурси нашої правої півкулі та повертаючись до природного сприйняття (на противагу раціонально-інтелектуальному), рекомендую використовувати як для себе, такі в роботі з клієнтами невеликі за розміром, метафорично насичені тексти. Можна також створювати власні тексти. п’ять історій про упущення (Л.Горалік), п'ять історій про специфіку (Л.Горалік), а тим часом весна (Т.Прохасько), Ю.Іздрик про поганих і хороших. Звісно, тексти підібрані на мій смак: це і невинно-ущиплива Лінор Горалік, і сумовито-філософічний Тарас Прохасько, і провокаційний Юрко Іздрик. Ви можете підібрати щось своє, те, що відгукується вам.
 
psycommunityДата: Вівторок, 08.04.2014, 13:49 | Повідомлення # 9
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 41
Репутація: 0
Статус: Offline
Подумаємо про час і простір для себе. Скажімо, клієнта Ви консультуєте хвилин сорок - годину. Для відновлення візьміть собі стільки ж часу і послухайте, приміром, ось цю композицію. Чому я її вибрала? По-перше, це українські музиканти. По-друге, композиція має сюжет та у чомусь повторює життя душі людини на певному відтинку почувань. По-третє, ця музика є просто магічним явищем з якимось глибоченним корінням, яке відчувається. Одначе, це на мій смак. Мокс Перкалаба. Гогольфест. Трохи трансу
 
SergiKДата: Вівторок, 08.04.2014, 13:53 | Повідомлення # 10
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 2
Репутація: 0
Статус: Offline
На мою думку, практичний психолог - це дослідник, котрий постійно пізнає внутрішній світ не тільки своїх кліентів, але й свій власний внутрішній світ. Таким чином, допомагаючи клієнту, знайти внутрішні ресурси для вирішення його особистісних проблем і сам засвоює певний досвід та алгоритм щодо вирішення подібних проблем.
 
psycommunityДата: Вівторок, 08.04.2014, 13:53 | Повідомлення # 11
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 41
Репутація: 0
Статус: Offline
Вийшовши зі спілкування на сайті, ви повернетеся до своїх щоденних справ. Попереду вечірній відпочинок та найближчі вихідні. Ось пропозиції для перегляду фільмів: психологічне кіно
 
psycommunityДата: Вівторок, 08.04.2014, 14:00 | Повідомлення # 12
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 41
Репутація: 0
Статус: Offline
Цитата SergiK ()
/психолог/, допомагаючи клієнту, знайти внутрішні ресурси для вирішення його особистісних проблем і сам засвоює певний досвід
насправді це той момент, коли психолог вчиться у клієнта новим для себе речам. і це можливо, коли спеціаліст має гуманістичні установки, поважає досвід іншого та готовий до зростання. SergiK, поділіться будь ласка, зворотним з"вязком щодо матералів, які розмістив тут psycenter, включаючи лінки. Чи вдалося Вам їх переглянути? Чи будете якось використовувати для себе? Чи є у Вас запитання до учасників чи до psycenter?
 
psycommunityДата: Вівторок, 08.04.2014, 15:26 | Повідомлення # 13
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 41
Репутація: 0
Статус: Offline
Пообіді до нас приєдналися Інна Чернишова з Тального (санаторна школа-інтернат), Маріанна Колесник з Уманського аграрного ліцею та Надія Забара з Рогівської школи (Маньківського району?). Колеги залишили свої повідомлення у темах "Імідж психолога" та "Буття та ресурсність психола". Маріанна пропонує "перетворювати негативні події на позитивні, тобто перетворювати проблемно-конфліктні й кризові ситуації на досвід", Основні дописи учасників зібрання стосуються дослідження власного ресурсу - особистісного та професійного. Пропоную також дослідити тему ресурсу клієнта та спільноти, до якої ми належимо (професійної спільноти психологів та спільноти навчального закладу, установи, де ми працюємо.)
 
DavydenkoДата: Вівторок, 08.04.2014, 16:35 | Повідомлення # 14
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 2
Репутація: 0
Статус: Offline
Доброго всім вечора. Моїм ресурсом завжди було переключення з одного виду діяльності на інший. Особливо чудово впливають фізичні навантаження (динамічні рухи, спортивно-танцювальні вправи). ну якщо вже геть кепсько і зовсім не до фізкультури - тоді малювання фарбами чи кольоровими олівцями, складання пазлів чи просто перегляд картин, спостереження за тваринами... /головне не почати слухати депресивну музику/, ну і все таке інше. Якщо говорити про себе, то занять можу знайти  різних і багато, але біда от у чому- часу не вистачає, не вистачає часу поновити свій ресурс, а звідси і виснаження і депресія. Як кажуть з роками приходить і досвід, день за днем і до мене він приходить, щодня навчаючи чогось нового. Останнім часом зрозуміла ще одне, спілкування є хорошим ресурсом. Так як слово має вражаючу силу, як руйнівну так і зцілюючу (це саме можна сказати і про книги) В мене після такої взаємодії з певними співрозмовниками пригадуються типові вислови: "Ти мені очі відкрив", "Я побачила ситуацію з іншого боку", "як все прояснилось". Але результат від спілкування буває різним, тому  кожен сам обирає коло свого спілкування
 
psycommunityДата: Вівторок, 08.04.2014, 16:44 | Повідомлення # 15
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 41
Репутація: 0
Статус: Offline
Цитата Davydenko ()
Моїм ресурсом завжди було переключення з одного виду діяльності на інший.
зміна видів діяльності, зцілююче спілкування та терапія словом важливі для Любові Давиденко (м.Золотоноша, школа), ще однієї нашої учасниці.
 
Форум » Test category » Test forum » Школа професійної майстерності. Заняття 3, 2014 (концепція ресурсу як противага концепції дефекту)
  • Сторінка 1 з 2
  • 1
  • 2
  • »
Пошук: