Вітаю Вас, Гість
Головна » 2020 » Вересень » 20 » Програма майстер-класу Н.Коваль для системи післядипломної освіти пед.працівників «Ігрові методики для розвитку пізнавальних процесів учнів»
17:00
Програма майстер-класу Н.Коваль для системи післядипломної освіти пед.працівників «Ігрові методики для розвитку пізнавальних процесів учнів»

КОМУНАЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД  «ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ»

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ

Схвалено до використання вченою радою КНЗ Черкаський ОІПОППЧОР, протокол №2 від 02 червня 2020 року

ПРОГРАМА МАЙСТЕР-КЛАСУ

«ВИКОРИСТАННЯ АВТОРСЬКИХ ІГРОВИХ МЕТОДИК ДЛЯ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНИХ ПРОЦЕСІВ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ТА ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ»

 (для системи післядипломної педагогічної освіти)

 

 

Розробники: Коваль Наталія Григорівна, практичний психолог Руськополянського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №2 Руськополянської сільської ради Черкаської області; Артеменко Тетяна Борисівна, методист навчально-методичного центру психологічної служби комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради»

 

Черкаси – 2020

 

Пояснювальна записка

            Курс на формування європейського, толерантного за своїми цінностями суспільства вимагає поціновування кожної особистості з усіма її особливостями, сприяння її розвитку і можливості самореалізації. Діти з особливими освітніми потребами, кількість яких постійно зростає, потребують цього найбільше. Посилення пізнавальної складової у розвитку особистості продовжує залишатись одним із актуальних запитів суспільства.  

Мета майстер-класу: сприяти розвитку професійної компетентності працівників психологічної служби, педагогічних працівників у напрямку здійснення психолого-педагогічного супроводу учнів початкових класів та дітей з особливими освітніми потребами; удосконалювати та розширювати практичні навички використання ігрових методів у корекційно-розвитковій роботі з дітьми.

Основні завдання майстер-класу:

актуалізувати знання про вікові особливості учнів початкових класів та специфіку розвитку дітей з особливими освітніми потребами;

розвивати професійні навички психолого-педагогічного супроводу учнів початкових класів та дітей з особливими освітніми потребами;

розширювати професійні навички використання ігрових методів під час проведення корекційно-розвиткових занять.

Майстер-клас проходить у формі практикуму та передбачає використання таких методів, як інформаційний міні-інтенсив, виконання практичних вправ, саморефлексію отриманого досвіду тощо.

Навчально-методичне забезпечення майстер-класу здійснюється за рахунок використання матеріалів авторської програми «Використання ігрових методик для розвитку психічних процесів учнів початкових класів та дітей з особливими освітніми потребами» (Коваль Н.Г.), інших навчальних та довідкових джерел, спеціально обладнаної аудиторії.

Профіль програми майстер-класу

для системи післядипломної освіти педагогічних працівників

«Використання авторських ігрових методик для розвитку пізнавальних процесів учнів початкових класів та дітей з особливими освітніми потребами»

Обсяг навчального навантаження

0,13 кредиту ЄКТС (4 академічних години)

Заклад освіти

Комунальний навчальний заклад «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради»

Рівень програми

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти та закладів дошкільної освіти

А

Мета програми

 

Мета майстер-класу: сприяти розвитку професійної компетентності працівників психологічної служби, педагогічних працівників у напрямку здійснення психолого-педагогічного супроводу учнів початкових класів та дітей з особливими освітніми потребами; удосконалювати та розширювати практичні навички використання ігрових методів у корекційно-розвитковій роботі з дітьми

В

Характеристика програми

1

Функціональна спрямованість

Програма носить вузькодисциплінарний характер, побудована на використанні ігрових технологій в освіті та спрямована на посилення розвиткової складової у становленні особистості молодшого школяра

2

Фокус програми

Спеціальна програма, спрямована на розширення фахових компетентностей професіоналів, що здійснюють психолого-педагогічний супровід та залучені до проведення корекційно-розвиткових занять з учнями початкових класів та дітьми з особливими освітніми потребами

3

Орієнтація програми

Професійна програма, спрямована на вдосконалення та розвиток професійних якостей фахівців у галузі інклюзивної та загальної освіти

4

Особливості та відмінності

Цілі та завдання програми реалізуються у контексті упровадження авторської програми «Використання ігрових методик для розвитку психічних процесів учнів початкових класів та дітей з особливими освітніми потребами» (Коваль Н.Г.)

5

Цільова група

Педагогічні працівники (всіх категорій), практичні психологи, соціальні педагоги, асистенти вчителя закладів загальної середньої освіти, закладів дошкільної освіти, інших закладів та установ

С

Професійні вимоги та продовження навчання

1

Професійні вимоги (компетенції)

Визначає посадова інструкція

 

2

Продовження освіти

У контексті упровадження авторської програми Коваль Н.Г. «Використання ігрових методик для розвитку психічних процесів учнів початкових класів та дітей з особливими освітніми потребами» можливим є подальше навчання

D

Стиль та методика навчання

1

Підходи до викладання та навчання

У навчанні застосовується змішана парадигма з акцентом на задоволення потреб суб'єктів послуг; перевага надається активним формам та методам навчання

2

Система оцінювання

Оцінювання ефективності здійснюється шляхом самостійного рефлексивного зворотного зв'язку

E

Програмні компетентності

1

Загальні

Здатність навчатися та самонавчатися;

здатність діяти на підставі етичних суджень;

здатність виявляти, ставити і вирішувати проблеми;

здатність працювати в команді;

знання і розуміння предметної області та розуміння професії;

здатність до конструктивної взаємодії з іншими людьми і повага до різноманітності;

здатність оцінювати і підтримувати якість роботи

2

Фахові (предметно-орієнтовані)

Здатність до постановки завдань у взаємодії з об’єктами впливу з метою визначення цілей та завдань корекції та розвитку пізнавальної сфери;

здатність до діагностичної оцінки потреб та зон розвитку пізнавальної сфери об’єктів впливу;

здатність до адаптації послуги та продукту, представленого на майстер-класі;

здатність до упровадження отриманих навичок у практику діяльності щодо розвитку пізнавальної сфери дітей;

здатність до самооцінювання результативності упровадження елементів досвіду на практиці;

здатність до надання зворотного зв'язку суб’єктам впливу та написання звіту за результатами роботи

 

Зміст та навчальні елементи програми

 

Зміст програми. Модуль 1. Вікові особливості учнів початкових класів та специфіка розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Модуль 2. Використання ігрових методик під час проведення корекційно-розвиткових занять

G

Програмні результати навчання

 

Знання методів практичної психології, педагогіки, соціальної педагогіки у роботі з учнями початкових класів та з дітьми з особливими освітніми потребами;

розширення професійних навичок використання ігрових методів під час проведення корекційно-розвиткових занять з отримувачами освітніх послуг

 

Навчально-тематичний план майстер-класу (обсяг 4 год., 0,13 кредиту ЄКТС)

№ пп

Назва модулів (тем)

Кількість годин

Всього

Інформаційний міні-інтенсив

Практичне заняття

 

1.

Модуль 1. Вікові особливості учнів початкових класів та специфіка розвитку дітей з особливими освітніми потребами

1

1

-

2.

Модуль 2. Використання ігрових методик під час проведення корекційно-розвиткових занять з отримувачами освітніх послуг

3

-

3

 

Всього

4

1

3

 

Список рекомендованих джерел

  1. Маслей О. Працюємо з дітьми з особливими освітніми потребами. Шкільному психологу. Усе для роботи. 2016, січень. С.20.
  2. Москалюк А. П. Проблеми психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами в умовах ЗНЗ. Шкільному психологу. Усе для роботи. 2016, лютий. С.15.
  3. Туріщева Л. В. Діти з особливостями розвитку в звичайній школі. Харків: Вид. група «Основа», 2011. 111 с.
Переглядів: 381 | Додав: psycommunity | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]