Вітаю Вас, Гість
Головна » 2021 » Вересень » 29 » Практика інтеграції частин при травмі (упор. Артеменко Т.)
10:07
Практика інтеграції частин при травмі (упор. Артеменко Т.)

Як зустрітися з собою? Як знайти себе такого, якого знав раніше? Як возз'єднати частини? Травматерапевти говорять про інтеграцію травматичного досвіду, але я вважаю таку практику вельми небезпечною. Замість інтеграції травми я пропоную пробувати «склеювати» частини свого «я», які розпалися, розсипалися від удару, нанесеного втратою. Для цього є ряд нескладних вправ з урахуванням різних модальностей. Вам пропонуються протоколи з'єднання з тілом через систему відчуттів. Такі прийоми, як заземлення, центрування і кордони здатні повернути людину в тіло і допомогти йому інтегруватися, возз'єднатися з самим собою.

«ШАЛТАЙ-БОВТАЙ». Вправа для повернення кордонів. Обертаємо тіло вправо-вліво, з максимальною амплітудою, дозволяючи при цьому рукам і голові бовтатися в такт обертанням, подібно мотузяній ляльці. Досягнувши крайньої точки, тіло подається в протилежну сторону, при цьому руки роблять нахлест, їх рухає інерція обертання. При цьому можна промовляти скоромовку «Шалтай-Бовтай сидів на стіні / Шалтай-Бовтай звалився вві сні». Сюди ж відносяться вправи на поплескування і скручування-розкручування (руки готують ніби як для покладання на парту, спочатку ліва знизу права зверху, потім поміняти, плескати; плескати по поверхні стегон, по внутрішній стороні стегон, по плечах).

«МЕТЕЛИК». Вправа полягає в поплескуванні по плечах. Повертає межі і допомагає подолати тривогу. Схрестити зап'ястя обох рук і притиснути долоні до передньої частини тулуба; пальці прямі; «Метелик сидить»; долоні прямі і напружені, пальці не згинати; легким, але різким рухом рук в зап'ястях імітувати політ метелика, м'яко б'ючи себе по плечах і грудях.

«ДЕРЕВО». Вправа на заземлення, допомагає знайти опору і стійкість. Початкове положення - сидячи навприсідки. Сховати голову в коліна, обхопити їх руками. Уявіть, що ви - насіннячко, яке поступово проростає і перетворюється на дерево. Повільно підніміться на ноги, потім вирівняйте тулуб, витягніть руки вгору. Потім напружте тіло і виструнчіться. Повіяв вітер - ви розгойдується, як дерево. Тиха погода - ви спокійні і розслаблені.

«ВІСІМКА». Кінезіологічна вправа. Зробіть «вісімку» з пальців - великий палець лівої руки з'єднайте з вказівним пальцем правої руки, а вказівний палець лівої руки з'єднайте з великим правої. Розблокуйте першу змичку, розгорніть кисті рук навколо своєї осі на 180 ° і знову зімкніть пальці. Після цього розімкніть змичку з пальців, що опинилися внизу, переведіть їх в верхнє положення, знову розгорнувши кисті на 180 °. Прискорюйте темп.

«БАБУСИНІ ПОТІШКИ». Назва здається дивною, але саме вправу підглянуто в центральній Україні, під час «бабусиних» «посиденьок», коли жінки похилого віку збиралися групами і затівали довгі неспішні розмови, подібні до медитації, при цьому вони робили руками наступне. Пальці рук з'єднувалися в замок, при цьому великі пальці залишалися вільними і здійснювали обертальне ковзання одна навколо одної. Обертання великих пальців могло чергуватися з обертаннями інших пальців, для чого замок з пальців розмикався в потрібному місці. Жінки могли це проробляти годинами. Очевидно, таким чином вони здійснювали неусвідомлену стимуляцію певних відділів мозку.

«СКАНУВАННЯ ПЕРИМЕТРУ». Максимально повернути голову вправо, називати всі речі в полі зору, поступово повертаючи голову вліво; розгорнути процес в іншу сторону. При цьому можна уявляти, що ви - електронний пристрій або бот,який безпристрасно фіксує предмети, що потрапляють в поле зору.

«СИММЕТРИЧНЕ МАЛЮВАННЯ». Кінезіологічна вправа, т.зв. «Міжпівкульне малювання», для вироблення нейроузгодженості. Малюємо двома руками одночасно. Також це може бути одночасне накреслення літер і символів, інші кінезіологічні вправи для вироблення мозкової узгодженості. Для цього можна використовувати трафарети, які є у продажу. Як варіант - просторове малювання. Намалюйте в повітрі правою рукою, наприклад, коло, потім таке же коло - лівою рукою. Потім обома руками одночасно малюйте симетричні малюнки на свій вибір.

«ЕСКІЗ ЧОЛОВІЧКІВ». Вправа для відновлення меж. Малюємо контур чоловічка, вибираємо колір і виділяємо цей контур, звертаючи увагу на концентрованість кольору і натиск. Для різних ділянок контура можна вибирати різні кольори. Після цього заповнюємо внутрішнє поле фігурки. Вибираємо колір, заштриховуючи частини внутрішнього простору фігурки. Визначаємо, чи пов'язані ці частини. Якщо частини роз'єднані, вибираємо і виробляємо спосіб їх художнього з'єднання. Можна назвати ці частини метафорою або визначити своє почуття / відчуття в певному місці малюнка. Після цього можна виконати ряд вправ (з запропонованих) і знову намалювати чоловічка, порівнявши два варіанти.

«ПРОТИБОРСТВО». Вправа служить для тренування вашого внутрішнього емоційного контейнера - способу утримання емоцій. Ідея вправи. Є спостереження, що тіло в слов'янській традиції - це «пристрій для перенесення голови». Контейнування, утримання емоцій відбувається головою, а нижче все відрізано. Насправді контейнування на рівні тіла відповідає великому бічному зовнішньому м'язу стегна. Для цієї вправи потрібен партнер. Двоє стають боком один до одного, стикаючись бічними сторонами стоп. Тиснуть один на одного по черзі, напружуючи зовнішню сторону стегна і не сходячи з місця. Як варіант (коли немає партнера) - розривати ступнями ніг розкладений на підлозі крейдований папір.

«ХЕ!». Вправа служить для розблокування агресії. Голова опущена вниз, підборіддям до грудей, витягуємо максимально язик, голосно з придихом випускаємо звук «хе!».

«ЗЛАГОДЖЕНИЙ СПІВ». Вправа для побудови опори для себе через голос і музичний діалог з собою. Це музична історія, розказана самому собі, вона є прикладом звукового автонарратива. Запишіть в одній з програм караоке виконання пісні, яка вам подобається. Запустіть запис і зверху неї запишіть своє друге виконання цієї ж пісні, помінявши тональність і намагаючись дотримуватися законів музичної гармонії. На виході ви отримаєте двоголосся. Увімкніть відтворення і прослухайте свою музичну історію на два голоси. Які почуття у вас виникають при прослуховуванні? Чи хочеться вам заспівати цю пісню по-новому, додавши в неї нові ноти? Якщо так, зробіть це. Нехай вас не турбує художня цінність вашого творчого продукту, задум вправи не в цьому.

2021-09-29 #Tatiana_Art

Переглядів: 216 | Додав: psycommunity | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]